Alphabet, compania mamă a Google, a acceptat să facă schimbări la unele din serviciile sale de publicitate online extrem de folosite, în urma încheierii unui acord cu Autoritatea de Reglementare Antitrust din Franța, transmite Reuters.
Autoritatea a amendat compania americană cu 220 milioane de euro (267,48 milioane de dolari) în urma unei investigații care a arătat că Google a abuzat de poziția sa dominantă pe piața de publicitate online, unde unele din instrumentele sale au devenit aproape esențiale pentru marii editori, scrie Agerpres.
"Decizia de a sancționa Google are o importanță deosebită deoarece este prima decizie din lume care se concentrează pe procesele algoritmice complexe de licitație pe care se bazează publicitatea online", a afirmat Isabelle de Silva, șeful Autorității franceze de Reglementare Antitrust.
De Silva a precizat că valoarea amenzii a fost redusă în urma încheierii acordului, dar nu a dat amănunte.
Și autoritatea similară din Italia anunța recent că investighează gigantul american Google pentru abuz de poziție dominantă pe piața de publicitate online a țării.
Google este suspectat că a folosit cantitatea enormă de date pe care a colectat-o prin propriile sale aplicații pentru a-i opri pe operatorii rivali să concureze în mod eficient, iar ancheta ar urma să fie finalizată până în noiembrie 2021, a informat Autoritatea de Concurență din Italia (AGCM). Instituția precizează că vânzările de publicitate online sunt a doua cea mai importantă sursă de venituri din sectorul media, iar reducerea concurenței pe piață i-ar putea lipsi de resurse pe editori și pe cei implicați în site-urile de știri.
CITEȘTE ȘI Prima zi din iulie vine cu noi schimbări pe piața energiei electrice. Asigură-ți un preț fix avantajos pentru anul contractual următorInvestigația vine în urma unei plângeri formulate anul trecut de grupul italian de lobby IAB, din domeniul publicității digitale, și se adaugă verificărilor activității Google de către autoritățile de reglementare din întreaga lume.
În 2019, piața italiană de publicitate online a înregistrat venituri de peste 3,3 miliarde de euro. Și Comisia Europeană a impus Google o amendă de 1,49 miliarde de euro anul trecut, pentru că a împiedicat accesul rivalilor pe piața de publicitate online.