Google amână, pentru a treia oară deja, eliminarea cookie-urilor terțe din browser-ul Chrome.
Noul termen este începutul anului viitor, în condițiile în care schimbarea este urmărită îndeaproape de autoritatea pentru piețe și concurență din Marea Britanie, arată DigiDay.
În decembrie a fost anunțat că, la aproape patru ani de când a început să evalueze modul în care ar putea să elimine din schema de urmărire a comportamentului utilizatorilor cookie-urile terțe, Google va face primul pas în acest sens.
CITEȘTE ȘI Apple pregătește un nou mare eveniment. Este așteptat să vină cu versiuni noi ale iPad Pro și iPad AirEra anunțat că, din 4 ianuarie 2024, cookie-urile terțe vor fi dezactivate pentru 1% din utilizatorii browser-ului Google Chrome.
Spre deosebire de alte browsere, care oferă de mult timp opțiuni pentru blocarea acestor cookie-uri sau o fac deja în mod implicit, Google nu s-a grăbit deloc să facă acest lucru.
Motivul este simplu, cea mai mare parte a veniturilor Google vin din reclamele digitale, pentru care, până acum, cookie-urile terțe au jucat un rol important în urmărirea utilizatorilor în vederea targetării cât mai eficiente a reclamelor.
În locul cookie-urilor, Google va implementa așa-numitele topicuri, lăsând utilizatorii să configureze domeniile proprii de interes.
Datele colectate de Google vor fi trecute prin ceea ce compania numește Privacy Sandbox, înainte de a ajunge la ceilalți advertiserii.
Acestea este un prim pas, prin care gigantul american vrea să urmărească modul în care decurge planul, înainte de elimina complet, pentru toți utilizatorii, cookie-urile terțe în a doua jumătate a anului viitor.