Google Play, magazinul de conținut dedicat dispozitivelor cu Android, va suferi trei schimbări importante care au ca scop atât îmbunătățirea experienței utilizatorilor, cât și susținerea dezvoltatorilor de aplicații.
Algoritm de rankare pe bază de engagement
Prima modificarea făcută de Google vizează algoritmul de rankare al aplicațiilor. Dacă până acum listele din Google Play - atât topurile cât și categoriile de aplicații - era stabilite pe baza numărului de instalării, pe viitor va fi luat în calcul și engagement-ul.
Cei de la Google nu au dat detalii despre criteriile punctuale avute în vedere, însă au spus că în engagement se regăsesc atribute ce caracterizează aplicațiile și jocurile din punct de vedere calitativ, spre deosebire de contorizarea strict cantitativă care se făcea până acum.
CITEȘTE ȘI Google devine cablist online, odată cu lansarea YouTube TVÎn acest fel, Google speră să aducă în atenția utilizatorilor aplicațiile și jocurile cu adevărat bune. Algoritmul bazat pe evaluarea cantitativă era manipulat de multe ori prin descărcări frauduloase sau campanii de marketing (precum reclamele pe Facebook) care aveau ca scop creșterea numărului de download-uri strict pentru a obține o poziționare mai bună în topurile din Google Play.
Pagini editoriale
A doua modificare are în vedere crearea așa-numitor pagini editoriale. Acestea vor fi secțiuni tematice în care vor fi promovate aplicații dintr-un anumit domeniu sau care vor fi evidențiate cu ocazia anumitor evenimente.
Paginile editoriale se vor asemăna cu cele pe care Apple le întreține în App Store de ani buni, în sensul că aplicațiile prezente acolo nu sunt alese pe baza vreunui algoritm, ci de o echipă editorială.
CITEȘTE ȘI IDC: Veniturile din vânzări de dispozitive, softuri și servicii mobile vor atinge 1.570 de miliarde de dolari în 2017Campanii de reduceri pentru aplicații
În fine, a treia schimbare are în vedere prețurile promoționale pe care dezvoltatorii le vor putea aplica propriilor aplicații pentru o perioadă limitată de timp. O aplicație cu preț redus va avea afișat atât prețul nou, cât și prețul obișnuit tăiat cu o linie.
Google impune și o serie de limitări pentru evitarea abuzurilor: o reducere trebuie să fie de cel puțin 30%, să țină cel puțin o zi și cel mult 8 zile și să nu se facă mai des de o dată la 30 de zile.
Modificările au fost anunțate cu ocazia Developer Day, în cadrul Game Developers Conference, conferință organizată anual de Google.