Pe parcursul următoarelor două luni, plugin-ul Flash va fi dezactivat complet din browser-ul Google Chrome, astfel că reclamele și clipurile video de tip Flash nu vor mai fi văzute de utilizatori.
Flash-ul al celor de la Abobe reprezintă la acest moment un plugin care nu face decât să îngreuneze rularea browser-elor și încărcarea paginilor, fiind, în același timp, și o țintă continuă pentru hackeri.
Acestea fiind spuse, renunțarea la Flash este un pas necesar în evoluția tehnologiilor și a browser-elor web. Chiar și Adobe, proprietarul Flash-ului, a îndemnat utilizatorii să-l dezactiveze. Însă, pentru a nu crea probleme nici pentru utilizatori, nici pentru cei care încă folosesc Flash pentru crearea conținutului web, această dezactivare trebuie făcută treptat.
CITEȘTE ȘI Companii de renume, printre care Google, Samsung sau Sony, pun bazele Global VR AssociationGoogle a demarat zilele acestea procesul de dezactivare a Flash-ului din browser-ul Chrome. În versiunea actuală de Google Chrome (cu numărul 55), Flash-ul va fi dezactivat pentru 1% dintre utilizatori și doar pentru site-urile pe care aceștia le vizitează pentru prima oară.
Pe parcursul următoarelor două luni, însă, se va crește ritmul în care va fi dezactivat plugin-ul Flash, astfel încât acesta va fi dezactivat pentru toți utilizatorii de Google Chrome până la finele lunii februarie.
Dezactivarea nu înseamnă dezinstalarea completă. Conținutul Flash nu va mai rula în mod automat, dar utilizatorii vor putea opta manual pentru pornirea acestuia prin intermediul plugin-ului Flash care, deși este dezactivat, va putea fi folosit în continuare manual de către utilizatori.
Pasul făcut de Google este prima etapă importantă în trecerea pe linie moartă a tehnologiei create de Adobe. Conform Netmarketshare, Chrome este folosit la ora actuală de 55% dintre utilizatori, fiind de departe cel mai popular browser web.