Google a eliminat peste 5,5 miliarde de reclame înșelătoare și a blocat sau restricționat difuzarea de reclame pe mai mult de 2,1 miliarde de pagini ale publisherilor în 2023, potrivit raportului său anual privind siguranța în publicitatea online.
Google Ads Safety Report 2023 arată că în 2023 tendința cheie în domeniul publicității online a fost inteligența artificială: de la optimizarea performanței la editarea imaginilor și la creșterea rapidă a reclamelor de tip deepfake, arată StartUp Cafe.
În total, Google a blocat sau eliminat anul trecut 206,5 milioane de anunțuri pentru încălcarea politicilor privind declarațiile false (misrepresentation), care include diverse tactici de a înșela utilizatorii, și 273,4 milioane de anunțuri pentru încălcarea politicii Google privind serviciile financiare.
Anul trecut, Google a blocat sau eliminat peste 5,5 miliarde de reclame, în ușoară creștere față de 2022, și 12,7 milioane de conturi de advertiser, aproape dublu față de anul anterior. De asemenea, gigantul tech a restricționat sau blocat difuzarea de reclame pe mai mult de 2,1 miliarde de pagini ale publisherilor, în ușoară creștere față de 2022.
Compania susține că face eforturi pentru a proteja advertiserii și utilizatorii prin eliminarea reclamelor de pe paginile și site-urile publisherilor care încalcă politicile, cum ar fi conținutul sexual explicit sau produsele periculoase.
În ceea ce privește impactul inteligenței artificiale, anul trecut, peste 90% din acțiunilor Google de penalizare a paginilor publisherilor au început cu utilizarea modelelor de învățare automată (machine learning), inclusiv a celor mai recente sisteme LLM.
CITEȘTE ȘI Amazon raportează pierderi în urcare puternică la centrul de dezvoltare din România„Orice advertiser sau publisher poate face apel împotriva unei acțiuni de de restricționare dacă consideră că Google a greșit. Echipele Google vor reanaliza situația și, în cazurile în care se constată erori, vor folosi concluziile pentru a îmbunătăți sistemele”, susține Google.
Google și-a actualizat politica privind declarațiile false pentru a putea suspenda rapid conturile celor rău intenționați. Cel mai recent update interzice utilizarea conținutului media manipulat, inclusiv deepfake-uri și alte forme de conținut falsificat, cu scopul de a înșela sau induce în eroare utilizatorii. Această politică interzice, de asemenea, difuzarea de reclame care sugerează afilierea cu, sau aprobarea de către, o altă persoană sau organizație fără cunoștința sau consimțământul acestora.
În 2023, Google a verificat peste 5.000 de noi agenți de publicitate electorali și a eliminat peste 7,3 milioane de reclame electorale care proveneau de la entități care nu au finalizat verificarea.