Google a avut anul trecut ”un moment Kodak” în ceea ce privește inteligența artificială (AI), oferind rivalului Microsoft un avantaj în ceea ce privește tehnologia, a declarat miercuri un reputat analist, citat de CNBC.
Cyrus Mewawalla, șeful departamentului de informații tematice la GlobalData, a numit AI marea temă a anului 2023 și a spus că ”Microsoft a furat poziția de lider a Google” prin investiția sa în OpenAI, compania din spatele ChatGPT, scrie News.ro.
”Microsoft câștigă în prezent această cursă în AI”, a declarat Mewawalla pentru emisiunea ”Squawk Box Europe” de la CNBC.
ChatGPT este un chatbot viral de AI care este antrenat pe cantități mari de date pentru a oferi răspunsuri la întrebările utilizatorilor.
Microsoft a anunțat planuri de a integra ChatGPT în unele produse de cloud computing, deoarece urmărește să includăe AI în afacerea sa.
Google, parte a grupului Alphabet, investește în AI de ani de zile. Compania a achiziționat startupul britanic AI Deepmind în 2014 pentru a-și susține eforturile de dezvoltare a acestei tehnologii.
Săptămâna trecută, Alphabet șa fuzionat echipa Google Research Brain cu DeepMind, în încercarea de a-și concentra eforturile în domeniul AI.
Mewawalla a spus că acest lucru ar fi trebuit făcut ”cu mult timp în urmă” și că Google, deși are ”un AI grozav”, a rămas în urma Microsoft anul trecut.
Într-un fel, în 2022, (Google) a avut un moment Kodak. Avea produsul principal, dar l-a ținut deoparte de teamă să nu-și canibalizeze activitatea de bază.
CITEȘTE ȘI Peste 1 milion de spanioli au renunțat la Netflix în primul trimestruAcum, afacerea sa de bază este sub o amenințare masivă”, a spus Mewawalla.
Produsul de căutare al Google este afacerea de bază a gigantului tehnologic. De asemenea, Microsoft a integrat tehnologia OpenAI în produsul său de căutare Bing.
Un moment Kodak este o expresie folosită pentru a descrie incapacitatea de a prevedea tendințele viitoare. Se referă la firma de camere foto Eastman Kodak Company, care nu a reușit să treacă în era digitală.
Ca răspuns la Microsoft, Google și-a lansat anul acesta propriul chatbot numit Bard AI și a început să îl testeze cu utilizatorii.
Sundar Pichai, CEO al Alphabet, a declarat într-o conferință de marți privind veniturile că grupul va aduce în viitor tehnologia AI din spatele lui Bard în produsele de căutare.
Analiștii au spus că, deși Google are o tehnologie puternică de AI, nu a introdus-o în produse suficient de repede, așa cum a făcut Microsoft.
CITEȘTE ȘI OMV Petrom accelerează amenajarea în benzinării de magazine Auchan”Problema Google este că au cele mai strălucite minți în AI, au rockstaruri, au o treime din primele sute de lucrări citate în AI, dar sunt o companie condusă de inginerie și nu au creat un produs finic cu ceea ce au lucrat”, a declarat Richard Kramer, analist senior la Arete Research, pentru ”Worldwide Exchange” de la CNBC.
Unii analiști consideră că investiția Alphabet în AI de-a lungul anilor îi oferă un avantaj în viitor.
JPMorgan a declarat într-o notă publicată miercuri că Alphabet este ”bine poziționat în AI prin ani de investiții în liniile sale de afaceri” și că accelerează eforturile de comercializare a tehnologiei din spatele chatboturilor AI, cunoscute ca modele mari de limbaj.
Directorii au vorbit despre priceperea companiei și despre investițiile în AI în timpul conferinței Alphabet privind veniturile din primul trimestru, organizată de marți.
Ruth Porat, CFO al Alphabet, a declarat că grupul își va crește cheltuielile de capital anul acesta, față de 2022, AI fiind ”o componentă cheie” a acestora.
Pichai a spus că Alphabet își includeă tehnologia AI în multe produse diferite.
”În primul rând, oportunitate incredibilă de inteligență artificială pentru consumatori, partenerii noștri și pentru afacerea noastră. Am comparat-o cu tranziția de succes pe care am făcut-o de la computerul desktop la cel mobil acum peste un deceniu.
Investițiile și descoperirile noastre în AI din ultimul deceniu ne-au poziționat bine”, a spus Pichai.