Google a anunțat construirea unui centru de date în Uruguay, cel de-al doilea al gigantului american în America de Sud, reprezentând o investiție de 850 de milioane de dolari, informează AFP.
Centrul va fi construit în Parque de las Ciencias, la circa 30 de kilometri de Montevideo, și va fi responsabil cu servicii digitale Google precum Search, YouTube, Maps și Workspace, potrivit unui comunicat al companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
''Suntem foarte bucuroși să anunțăm această etapă importantă, care se înscrie în cadrul a trei angajamente-cheie: angajamentul nostru susținut față de America Latină, obiectivul nostru referitor la durabilitate și convingerea noastră fermă că Uruguay este un centru de inovație în regiune'', a declarat în comunicat Eduardo Lopez, președintele Google Cloud Latin America.
Centrul de date va fi al doilea construit de gigantul de tehnologie în America de Sud, după cel de la Quilicura, Chile, inaugurat în 2015, scrie Agerpres.
Negocierile pentru instalarea acestui centru în Uruguay au debutat în 2019, în timpul mandatului fostului președinte Tabaré Vazquez, iar Google a confirmat joi construcția sa, după ce a obținut autorizațiile de mediu necesare.
Necesarul zilnic de apă la un centru de date Google a ridicat semne de întrebare în Uruguay din partea ecologiștilor și a universităților, în special după criza aprovizionării cu apă potabilă cauzată de seceta istorică din 2023.
CITEȘTE ȘI Inflația în zona euro - cel mai mic nivel din ultimii trei aniGoogle a declarat joi că acest nou centru de date va utiliza o ''tehnologie de răcire cu aer'', care ''respectă mediul''.
''Durabilitatea se află în centrul tuturor demersurilor noastre, iar centrele noastre de date sunt concepute și exploatate potrivit acestui principiu. Este un principiu comun cu comunitatea uruguayană, iar noi ne angajăm să ne dezvoltăm activitățile în Uruguay și în lumea întreagă într-o manieră responsabilă'', a afirmat Lopez.
Potrivit Google, odată operațional, noul centru uruguayan va fi integrat în rețeaua mondială a companiei, care cuprinde 28 de centre de date la nivel global.