Giganții tehnologici chinezi Alibaba, Tencent și JD.com au raportat cea mai lentă creștere a veniturilor trimestriale din istoria lor, pe măsură ce epidemia de Covid-19 și măsurile luate de autoritățile de reglementare de la Beijing împotriva lor și-au făcut efectul.
Din toamna lui 2020, China a amendat corporațiile și le-a investigat pentru presupuse practici monopoliste. O reapariție a cazurilor de Covid-19 începând din martie a amplificat presiunea asupra creșterii veniturilor, restricțiile de călătorie și ordinele de a rămâne acasă perturbând lanțurile de aprovizionare și logistica, potrivit News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reflectând încetinirea economică, gigantul de comerț electronic Alibaba a raportat joi o scădere a cumpărăturilor online pentru cele două platforme principale din China în trimestrul încheiat pe 31 martie.
Venitul total al companiei a crescut cu 9% în cel mai recent trimestru, față de un an în urmă - cel mai lent avans înregistrat vreodată, conform istoricului financiar accesat prin Wind Information.
Veniturile trimestriale ale grupului Tencent aproape au stagnat, în timp ce JD.com a înregistrat o creștere de aproximativ 18% față de un an în urmă - ambele reprezentând cea mai slabă evoluție din istoria companiiilor, conform datelor Wind.
Acțiunile Alibaba au crescut totuși cu aproape 15% la New York, după ce grupul a raportat rezultate peste așteptări. Acțiunile JD.com listate în SUA au crescut cu 5%, în timp ce acțiunile Tencent au urcat cu peste 1% în tranzacțiile din Hong Kong vineri.
CITEȘTE ȘI GRAFIC Bursa câștigă jumătate de procent. Indicele BET ajunge într-un punct de echilibru”Acțiunile macrosensibile”, cum ar fi Alibaba și Baidu, ar putea beneficia temporar de așteptările scăzute privind câștigurile și de anticiparea că Shanghai este aproape de a pune capăt restricțiilor legate de Covid-19, au declarat Jialong Shi și Thomas Shen, analiștii ai Nomura, într-o notă de vineri.
Cu toate acestea, credem că sustenabilitatea acestei creșteri va fi probabil dictată de ritmul de redresare a cererii consumatorilor din China, pe care probabil că piața îl va urmări îndeaproape în următoarele luni”, au spus analiștii.
Vânzările cu amănuntul deja lente din China au scăzut în continuare în aprilie, cu 11,1% față de aceeași lună a anului trecut. Chiar și vânzările online de bunuri fizice au scăzut, cu 1%, mai rău decât în timpul șocului inițial al pandemiei din 2020. Asta conform calculelor CNBC ale datelor oficiale accesate prin Wind Information.