Investitorii în acțiuni din sectorul tehnologiei sunt dornici să audă cât de mult sporesc profitabilitatea liderii din industrie, prin reducerea costurilor, dar există un domeniu în care vor să vadă și investiții importante: inteligența artificială, relatează CNBC.
Alphabet, Microsoft, Amazon și Meta au raportat rezultatele trimestriale în această săptămână, oferind Wall Street informații actuale cu privire la eforturile lor de a-și îmbunătăți eficiența, pe măsură ce cresc îngrijorările economice, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Însă, când vine vorba de AI și de cel mai recent boom al așa-numitelor modele mari de limbaj (LLM), care alimentează produse precum ChatGPT, companiile tehnologice cu megacapitalizări nu își permit să rămână în urmă.
Programele AI generative folosesc cantități tot mai mari de date și putere de procesare pentru a produce rezultate care par a fi fost realizate de un om - un bloc de text, un fragment de cod sau o imagine generată de computer.
Acestea au nevoie de supercalculatoare specializate, care nu sunt ieftine.
La conferințele lor privind veniturile din această săptămână, directorii generali ai companiilor de tehnologie au vorbit pe larg despre potențialul AI, indiferent dacă își construiesc propriile modele sau le integrează rapid în produse.
Tema comună a fost accentul pus pe sumele mari de bani pe care le vor cheltui pentru a construi și a rula aceste aplicații.
Iată ce le-au spus analiștilor directori de la Alphabet, Microsoft, Amazon și Meta:
CITEȘTE ȘI Magazinul de aplicații pentru iPhone are peste 100 de milioane de utilizatori pe lună în EuropaAlfabet
Sundar Pichai, CEO-ul Alphabet, este supus unei presiuni intense pentru a livra produse AI, din cauza amenințării percepute cu care se confruntă principalul motor de căutare Google al companiei din partea chatbot-urilor sofisticate care ajung pe piață.
Compania a declarat recent un ”cod roșu” intern.
Pichai a declarat în conferința privind veniturile de marți că compania face ”progrese bune” spre obiectivele sale de AI.
”Vom continua să încorporăm progrese generative ale inteligenței artificiale pentru a îmbunătăți căutarea într-un mod atent și deliberat”, a spus Pichai. El a arătat că Google folosește AI pentru a îmbunătăți rata de conversie a reclamelor și pentru a reduce cantitatea de ”text toxic” care intră în modelele AI.
De asemenea, compania combină două echipe principale de AI, Brain și DeepMind.
Pichai a spus că, pe lângă folosirea propriilor cipuri pentru a-și alimenta modelele, folosește procesoare de la Nvidia, ceea ce face ca marea majoritate a cipurilor grafice să fie folosite pentru a antrena și a implementa AI de ultimă oră.
CITEȘTE ȘI Autoritatea pentru Reformă Feroviară relansează achiziționarea serviciilor de supervizare în cadrul contractului de achiziționare a ramelor electriceMicrosoft
Microsoft folosește tehnologia OpenAI GPT în motorul său de căutare Bing, Office și sistemul de teleconferințe Teams.
CEO-ul Satya Nadella spune că inteligența artificială va conduce în cele din urmă la creșterea veniturilor și declanșează deja o absorbție crescută în aplicațiile companiei.
Bing, de exemplu, a văzut descărcări de patru ori mai mari de când Microsoft a adăugat un chatbot, a spus el.
Microsoft a generat peste 200 de milioane de imagini prin integrarea sa cu Bing.
Nadella a avertizat că va fi necesară o cantitate semnificativă de capital pentru a construi centrele de date masive necesare pentru a rula aplicații AI.
”Vom continua să investim în infrastructura noastră cloud, în special în cheltuielile legate de inteligența artificială, pe măsură ce ne extindem la cererea în creștere determinată de transformarea clienților. Și ne așteptăm ca veniturile rezultate să crească în timp”, a spus Nadella.
Amazon
CEO-ul Amazon, Andy Jassy, a dat joi un răspuns neobișnuit de lung la întrebarea unui analist despre planurile de inteligență artificială generativă ale companiei.
Jassy a spus că Amazon își construiește propriile LLM-uri și proiectează cipuri pentru centrele de date pentru învățarea automată, subliniind că piața este uriașă.
”Aceste modele mari de limbaj, capacitatea de inteligență artificială generativă există de ceva vreme. Dar, sincer, modelele nu au fost atât de convingătoare decât în urmă cu aproximativ șase până la nouă luni”, a spus Jassy.
CITEȘTE ȘI Germania, Franța ṣi Statele Unite ale Americii ocupă primele trei locuri în topul ṭărilor care controlează subgrupuri de întreprinderi din România”Au devenit mult mai mari și mult mai bune, atât de repede încât reprezintă într-adevăr o oportunitate remarcabilă de a transforma practic fiecare experiență a clienților care există.”
Jassy a mai spus că dimensiunea Amazon i-ar permite să devină una dintre puținele companii care construiesc LLM-uri, care pot lua sute de computere în funcțiune timp de săptămâni, supravegheate de ingineri scumpi de învățare automată.
”Va exista un număr mic de companii care vor să investească acest timp și bani și vom fi una dintre ele la Amazon”, a spus Jassy.
Spre deosebire de Microsoft și Google, Amazon se concentrează pe vânzarea accesului la tehnologie prin divizia Amazon Web Services.
Cu toate acestea, Jassy a spus că Amazon va lucra la unele aplicații, cum ar fi programe pentru a ajuta inginerii să scrie coduri.
”Fiecare dintre afacerile noastre din interiorul Amazon se bazează pe modele lingvistice mari, pentru a ne reinventa experiența clienților”, a spus Jassy.
Acestea includ asistentul vocal Alexa, a spus el.
Meta
CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a încercat să respingă ideea că compania sa nu mai este concentrată pe metavers, după ce și-a îndreptat atenția în această direcție la sfârșitul anului 2021.
Dar el a vrut ca investitorii să știe că Meta poate investi în tehnologii metaverse și să aloce simultan resurse mari în AI, pe care el a numit-o ”temă cheie” pentru compania sa.
Zuckerberg a spus că, în timp ce compania a folosit învățarea automată pentru a oferi recomandări și a alimenta produse precum fluxul de știri sau sistemele publicitare ale Facebook, o nouă arie principală de atenție include modelele de bază generative.
”A fost un an cu progrese destul de uimitoare pe acest front, iar munca care se întâmplă acum va avea impact pentru fiecare dintre aplicațiile și serviciile noastre”, a spus Zuckerberg.
El a arătat că Meta va lucra la o varietate de produse care utilizează tehnologia, inclusiv experiențe de chat în WhatsApp și Facebook Messenger, instrumente pentru realizarea de imagini pentru postări pe Facebook și Instagram și, eventual, programe care ar putea scoate videoclipuri întregi din scurte descrieri.
CITEȘTE ȘI Libra Internet Bank: 2022, al 25-lea an de funcționare, a fost și cel mai bun an din istoria noastrăUn concept de care este deosebit de entuziasmat este ”agenții AI”, care se referă adesea la programele AI care pot îndeplini obiective.
”Există o oportunitate de a prezenta agenți AI la miliarde de oameni, în moduri care vor fi utile și semnificative”, a spus Zuckerberg.
O posibilitate pentru un agent AI ar fi să se ocupe de serviciul clienți pentru companii, a spus Meta.
Zuckerberg a discutat despre marile investiții ale companiei pentru a-și construi centrele de date pentru aplicațiile AI. El a spus că tehnologia a fost ”motorul principal” al creșterii cheltuielilor de capital ale Meta în ultimii câțiva ani.
”În acest moment, nu mai suntem în urmă cu construirea infrastructurii noastre AI”, a spus Zuckerberg.
Asta nu înseamnă că Meta a terminat de cumpărat procesoare grafice. Zuckerberg a spus că compania va trebui ”să continue să investească”, dar va face acest lucru după ce își va lansa produsele generative AI și va înțelege mai bine resursele necesare.