GECAD Group investește peste jumătate de milion de euro într-o platformă care va permite comercianților și băncilor partenere să centralizeze plățile cu cardul prin POS-uri inteligente și să utilizeze aceste echipamente nu doar pentru operațiuni de plată, ci și, spre exemplu, pentru acțiuni de marketing.
“Prin investiția în SymphoPay ne propunem să inițiem o schimbare atât în domeniul serviciilor financiare, cât și în comerțul tradițional. Am descoperit în SymphoPay acel motor care poate duce o parte a serviciilor financiar-bancare locale la următorul nivel tehnologic. Este un proiect îndrăzneț, inițiat de oameni cu experiență în industria tranzacțiilor financiare, ce pot scala soluția gândită la nivel regional”, a declarat Radu Georgescu, fondatorul GECAD Group, într-un comunicat remis Profit.ro.
SymphoPay este în etapa premergătoare lansării comerciale în care principalul obiectiv este de a realiza integrarea cu primul val de comercianți și cu primele bănci.
Lansarea comercială a platformei va avea loc peste câteva luni.
Compania a fost înființată în 2015 de Daniel Nicolescu și Sebastian Ioniță, la dezvoltarea platformei lucrând în prezent o echipă de 10 angajați cu experiență în domeniul tehnologiilor financiare și comerțului online.
“În ecuația comerciant – cumpărător - bancă, POS-ul este singurul numitor comun și unicul punct de interacțiune a lor cu cei ce fac cumpărături. SymphoPay își propune să schimbe rolul acestuia dintr-un simplu cititor de carduri într-un instrument inteligent de marketing”, a afirmat Daniel Nicolescu, cofondator și directorul general al SymphoPay.
După SmartBill, investiția în SymphoPay este cea de-a doua finanțare a GECAD Group în companii din domeniul financiar din 2016.
CITEȘTE ȘI GECAD Group și Catalyst investesc peste 1 milion de euro într-o firmă care furnizează software de facturarePrintre alte proiecte din portofoliul activ al fondului de investiții se numără Vector Watch, Gluru și PawSquad.
“Am început să lucrăm la dezvoltarea platformei SymphoPay de la jumătatea anului 2015, atunci când ne-am dat seama că putem oferi o soluție inovatoare pentru comerțul actual din România. Magazinele tradiționale vor avea o înțelegere mai bună asupra preferințelor și comportamentului cumpărătorilor, ceea ce îi va ajuta să își accelereze business-ul, iar instituțiile financiar-bancare vor putea folosi tehnologia SymphoPay pentru a crește interacțiunea directă cu portofoliul lor de clienți”, a spus Nicolescu.
Comercianții care optează pentru soluția integrată SymphoPay vor beneficia de POS-uri de ultimă generație (fixe sau mobile) ce vor fi conectate la panoul central de administrare SymphoPanel, prin intermediul căruia se pot vizualiza în timp real informații despre plăți, pot defini campanii de marketing și pot accesa rapoarte și analize aferente acestora.
Pentru bănci, unul dintre beneficiile colaborării cu SymphoPay este reducerea costurilor de operare asociate POS-urilor (achiziție, mentenanță lunară, comunicație). În același timp, pot beneficia de o platformă ce le facilitează colaborarea cu comercianții parteneri și integrarea facillă a campaniilor de marketing.