O campanie înșelătoare de promovare a rezistenței smartphone-urilor la apă a adus Samsung o amendă de 9,7 milioane de dolari în Australia.
După acuzele aduse de ACCC (Comisia Australiană pentru Concurență și Consumatori), Curtea Federală din această țară a decis amendarea Samsung cu 14 milioane de dolari australieni (aproximativ 9,7 milioane de dolari americani) pentru reclamă mincinoasă.
În cauză a fost rezistența la apă oferită de telefoanele Samsung ce beneficiază de certificare IP68, care înseamnă că un telefon rezistă 30 de minute în apă la cel mult 1,5 metri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Însă, problema este că Samsung și-a promovat telefoanele în ideea în care acestea pot fi luate fără griji la piscină și la plajă, unde apa conține clor respecitv sare. În realitate, certificarea IP68 are în vedere doar apa dulce.
Reclamele considerate înșelătoare au rulat o lungă perioadă, între martie 2016 și octombrie 2018 și au promovat seriile Galaxy A, S7 și S8 de smartphone-uri ale producătorului coreean.
Au fost analizate sute de plângeri înregistrate de persoane ale căror telefoane Samsung au început să funcționeze incorect sau au încetat complet să funcționeze după ce au intrat în contact cu apa.
În cele mai multe cazuri, pentru că a intrat apă prin portul de alimentare, în momentul în care telefoanele au fost puse la încărcat a apărut coroziunea.