Google a lansat funcția de blocare a reclamelor promisă pentru propriul browser web, într-o versiune experimentală a acestuia.
Browser-ul Chrome Canary pentru Android, o variantă folosită de Google special pentru a testa cele mai noi facilități înainte de a le lansa oficial, include noua tehnologie prin care Google permite blocarea reclamelor.
Noua opțiune, care nu este deocamdată activată în mod implicit, se regăsește în meniul de configurare a aplicației și, conform descrierii oficiale, blochează reclamele agresive.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Google ar urma să ofere publisherilor documentația necesară pentru ca aceștia să înțeleagă clar ce înseamnă reclamă agresivă și să poată face modificările necesare înainte de lansarea oficială a sistemului de blocare a reclamelor din Chrome.
Reclama agresivă este definită de o organizație numită Coalition for Better Ads (coaliția pentru reclame mai bune), organizație din care fac parte greii industriei precum Google și Facebook dar și unele dintre cele mai importante publicații la nivel mondial. Pop-up-urile și interstițialele sunt exemple de reclame considerate agresive din cauza faptului că “ascund” conținutul.
Google este o companie care trăiește din reclame și nu are niciun interes să blocheze ea însăși reclamele digitale. Însă, pentru publisheri, adblock-ul Google poate reprezenta o mare problemă.
Cei de la Wall Street Journal, care au scris primii despre acest subiect, susțin că Google va însoți adblock-ul cu un instrument ce va avertiza utilizatorii care folosesc altă aplicație pentru blocarea reclamelor și la va cere acestora fie să o dezactiveze, fie să plătească pentru blocarea completă a reclamelor.
În altă ordine de idei, Google preia un model de business lansat prima oară de către dezvoltatorii de aplicații de blocare a reclamelor pentru iPhone. Acest model, ia conținutul publisherilor ostatic și cere bani fie de la utilizatori pentru blocarea reclamelor, fie de la creatorii de conținut pentru afișarea acestora.
CITEȘTE ȘI Hackeri au fost invitați să atace informatic mașini de vot și baze de date cu alegătoriPublisherii, care oricum se bat pentru o cotă mică a unei piețe de publicitate dominate copios de Facebook și Google, vor fi puși în fața unei noi amenințări pentru propriile business-uri.
De cealaltă parte, browser-ul Chrome, care deține între 50% și 60% din piață, este instrumentul ideal pentru Google, care poate face jocurile între publisheri și cititori în calitate de intermediar.
Google ar urma să lanseze propriul adblock undeva în 2018, pentru a le oferi publisherilor timp să facă modificările necesare.