Compania chineză producătoare de electronice de consum Honor și-a lansat vineri smartphone-ul pliabil flagship în străinătate, intrând pe piața high-end dominată de Samsung și Apple, transmite CNBC, preluat de News.ro.
Telefonul Honor Magic V2 va intra la vânzare în Europa și restul lumii, dar nu și în Statele Unite, nu mai târziu de primul trimestru din 2024, a anunțat compania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Honor a fost vândută unui consorțiu de investitori pentru a fi desprinsă de grupul Huawei, după ce acesta din urmă a fost lovit cu o serie de sancțiuni americane care i-au oprit accesul la tehnologie cheie și i-au zdrobit afacerea cu smartphone-uri, trecând de la poziția de lider mondial la o parte foarte mică a pieței generale.
Honor a căutat să-și traseze propriul drum încă de la spin-off, axându-se pe segmentul premium al arenei smartphone-urilor și extinzându-se în străinătate.
Magic V2 este al doilea smartphone pliabil al companiei. Întregul telefon poate fi pliat și desfășurat.
Honor a lansat telefonul în China în iulie, prețul dispozitivului pornind de la 8.999 de yuani (1.235 dolari) și pare să fi avut un început puternic.
CITEȘTE ȘI Ucraina este pregătită să stocheze și să reexporte gaze către UE în această iarnăFirma cu sediul central în Shenzhen va spera la un succes similar în străinătate. Prețul telefonului pentru piețele internaționale nu a fost încă anunțat.
”Mai puține resurse decât a avut Huawei”
Honor a deținut o cotă de piață de 5,2% în al doilea trimestru al acestui an, puțin mai mare decât cea de 4,9% din aceeași perioadă a anului trecut, și rămâne un jucător mic pe piață, potrivit IDC.
China reprezintă aproape 78% din totalul livrărilor de smartphone-uri ale Honor, evidențiind dependența sa de piața internă.
CITEȘTE ȘI Omul de afaceri Mohamed al-Fayed, fost proprietar Harrods și al echipei de fotbal Fulham, a murit la vârsta de 94 de aniO parte a strategiei Honor de îmbunătățire a poziției sale globale este lansarea de telefoane cu specificații înalte la prețuri competitive, în special pe piețele europene mature, cum ar fi Marea Britanie.
Magic V2 face parte din asta.
Honor pare să urmărească manualul Huawei în marea sa promovare de succes pe piața globală de smartphone-uri, înainte ca acțiunile SUA să-i inverseze procesul și vizează un portofoliu în mare măsură de lux, cu accent pe tehnologia și specificațiile de top. Cu toate acestea, Honor, acum independentă, face acest lucru cu resurse mai puține decât Huawei”, a spus Simon Baker, director al departamentului de cercetare al IDC pentru telefoanele mobile în Europa.
Honor se confruntă cu o serie de provocări în încercarea de a concura la vârf cu giganții Apple și Samsung, în special în încercarea de a-și ridica profilul mărcii.
CITEȘTE ȘI VIDEO Ungaria sare în sprijinul României: Îi invit politicos - ca să nu zic că îi somez - pe oficialii austrieci să îi primească în Schengen pe prietenii noștri români! DECLARAȚIA de la Timișoara”Apple și Samsung au ambele avantaje uriașe în ceea ce privește scara și resursele de cercetare și dezvoltare și putere de marketing. Noile telefoane Honor sunt în general foarte bine primite ca produse, dar este nevoie de ani de zile pentru a deveni un nume bine cunoscut și respectat în domeniul telefoanelor”, a adăugat Baker.
Honor Magic V2 vine cu cele mai recente funcții așteptate de la un telefon premium. Are o cameră cu lentile triple, are cel mai recent chipset mobil de la Qualcomm și are opțiuni de stocare care merg până la 1 terabyte.
Când telefonul este deschis, utilizatorii se pot bucura de un ecran de 7,92 inci.
Dispozitivul are, de asemenea, 9,9 milimetri atunci când este pliat, mai mic decât cei 13,4 milimetri ai celui mai apropiat rival - Samsung Galaxy Z Fold5.
Produsul Honor este, de asemenea, mai ușor decât cel al Samsung.
CITEȘTE ȘI Cel mai mare producător european de cupru susține că a fost victima unui furt de metale de sute de milioane de euroCNBC s-a uitat la bateria din dispozitiv, care este extrem de subțire la doar 2,72 mm.
Deși specificațiile sunt inovatoare, Honor ar putea avea totuși dificultăți în a convinge oamenii să-i cumpere dispozitivul.
”Când Honor era o marcă subsidiară a Huawei, nu era prezentă sau binecunoscută în multe țări. Acesta este un avantaj acum, deoarece nu este ușor asociat cu Huawei pentru mulți consumatori, dar, în același timp, Honor trebuie să se impună ca fiind un brand de încredere și premium”, a spus Baker.
Samsung și Apple au reprezentat aproape 70% din piața smartphone-urilor din Europa de Vest în primul trimestru, conform Counterpoint Research, în timp ce marca chinezească Xiaomi are o cotă de piață de 15%. Acest lucru evidențiază provocarea Honor pe unele dintre piețele pe care își propune să se afișeze.
”Experiența producătorilor chinezi de telefoane care au urmat Huawei în Europa în ultimii câțiva ani a fost că aceasta este o provocare, în special în a convinge consumatorii să-i cumpere modelele mai scumpe”, a spus Baker.