Facebook Shops, cea mai nouă facilitate a celei mai mari rețele sociale, adaugă un tab de shopping paginilor prin care business-urile pot lista produsele pe care le vând.
Facebook a anunțat Shop, o facilitate prin care companiile care au pagini de Facebook și profiluri de business pe Instagram își pot prezenta produsele într-o secțiune specială.
Astfel, companiile pot să-și creeze un tab special la pagina de Facebook sau profilul de Instagram. În acest tab, va fi prezentat catalogul de produse, organizat la rândul lui pe categorii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În formatul actual, majoritatea achizițiilor nu se vor face pe Facebook sau Instagram. În schimb, utilizatorii vor fi direcționați care site-ul companiei. Doar puținele branduri care folosesc în prezent funcția de Checkout din Facebook și Instagram vor putea face vânzările direct în cadrul celor două rețele sociale.
Checkout se află deocamdată în fază de testare, fiind disponibil doar unui limitat de brand-uri. Este clar, însă, că acesta este scopul final pentru Facebook: să opereze vânzările direct pe platformele sale.
Utilizatorii pot comunica cu reprezentanții companiilor prin WhatsApp, Messenger și Instagram Direct. Facebook ar putea încerca ulterior să monetizeze această facilitate, permițând companiilor să trimită mesaje comerciale utilizatorilor cu care au avut contact în acest fel.
Pe Instagram, noua funcție va fi promovată și mai puternic decât pe Facebook. Shop va deveni una din secțiunile principale ale rețelei, urmând să înlocuiască secțiunea Activity.
Facebook va lansa în lunile următoare și o funcție de live streaming pentru Shops, prin care brandurile și influencerii vor putea promova diverse produse. În plan se află și posibilitatea integrării unor programe de fidelitate.
Dincolo de prezentarea ca o facilitate prin care se dorește ajutarea companiilor afectate de COVID-19, Shop este cel mai important pas pe care Facebook l-a făcut până acum în zona comerțului electronic și cu siguranță va dăinui și după pandemie.