În curând, compania americană ce guvernează mai multe platforme sociale și produse hardware ar putea primi un nume nou.
Surse anonime din cadrul Facebook susțin că este o chestiune de zile până când compania americană va anunța schimbarea numelui. Aceasta ar putea avea loc pe 28 octombrie, când începe conferința Connect.
Facebook vrea ca noul nume să reflecte ambițiile mai mari ale companiei, care depășesc nivelul actualelor platformelor sociale. Mark Zuckerberg a pus foarte mult accent în ultima vreme pe conceptul de metavers și acesta pare să fie motivul schimbării de nume ce urmează.
Folosit inițial în filmele și literatura SF, metavers desemnează un univers virtual, în care oamenii își pot folosi imaginația pentru a depăși limitele lumii reale, și unde se pot transforma și pot interacționa așa cum își doresc.
Facebook are deja peste 10.000 de angajați care lucrează la produse hardware, inclusiv la căști de realitate virtuală și augmentată, care au potențialul de a pune bazele unui viitor metavers.
Nu se cunoaște, încă, numele pe care Facebook îl va purta pe viitor, sursele susținând că este unul dintre cele mai bine păzite secrete în cadrul companiei. O variantă este Horizon, numele folosit până acum pentru versiunea de VR a rețelei sociale a companiei.
Schimbarea de nume a Facebook ar putea semăna cu mutarea făcută de Google, în urmă cu mai mulți ani, când s-a transformat în Alphabet.