Facebook a înregistrat un brevet care descrie o serie de modalități mai eficiente pentru targetarea cu reclame a membrilor unei familii, chiar pe baza fotografiilor postate online de aceștia.
Sistemul are la bază un algoritm care procesează fotografiile pentru a identifica elementele componente, de la diverse obiecte la fețele subiecților. Informațiile obținute astfel sunt adăugate celorlalte date pe care Facebook le are despre persoanele respective și se construiește un profil al întregii familii.
Toate aceste date vor fi folosite în programul de targetare a familiilor, lansat de Facebook în 2017.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania americană are deja numeroase informații despre utilizatori, pe baza cărora realizează targetarea cu reclame a acestora, precum datele de rudenie conținute de profilul de Facebook, checkin-urile făcute din același loc, evenimentele speciale postate în comun pe rețeaua socială etc.
Însă, sistemul pentru care Facebook a înregistrat noul brevet îi va permite să realizeze o colectare mult mai sofisticată a informațiilor folosite pentru targetarea reclamelor.
Facebook poate crea un profil al familiei pe baza conținutului fotografiilor și poate afla despre membrii familiei informații care nu se regăsesc în cadrul produselor companiei.
Algoritmul va ajuta Facebook să înțeleagă din fotografii și descrierile acestora cât de apropiate sunt rudele între ele, câți membri are familia, cât de mare este casa, ce obiecte (și cât de valoroase) se găsesc în casă, cui îi plac mai mult gadgeturile, cine și ce citește etc.
Aceste informații dobândite din fotografiile de familie sunt coroborate cu cele deținute deja de Facebook, cu listele de prieteni, adresele de IP, coordonatele geografice și multe altele pentru a crearea unui profil mult mai amănunțit decât până acum pe baza căruia să se facă targetarea cu reclame.
Parcă special pentru liniștirea celor preocupați de intimitate, în descrierea brevetului se menționează că algoritmul nu va viza conținutul privat, ci doar pe cel postat public.