Facebook va lua în considerare interesul public înainte de a șterge mesaje care încalcă regulamentul rețelei de socializare, după ce compania a fost criticată adeseori de organizații de media, dar și caritabile, că a eliminat anumite conținuturi publicate de utilizatorii săi, fără ca aceștia să fie anunțați, informează The Guardian.
Doi vicepreședinți ai companiei, Joel Kaplan și Justin Osofsky, au semnat anunțul, în care au precizat că ”observarea standardelor globale pentru comunitatea noastră este complexă", scrie News.ro.
”În săptămânile care urmează, vom începe să permitem mai multe mesaje despre care oamenii consideră că au valoare de știre, au semnificație sau sunt importante pentru interesul public, chiar dacă, altfel, ar putea încălca standardele rețelei. Vom lucra alături de comunitatea și partenerii noștri pentru a explora felul în care să facem acest lucru, atât prin instrumente noi, cât și prin punerea în aplicare a legii. Intenția noastră este de a permite mai multe imagini și texte care nu prezintă riscuri de siguranță și imagini grafice pentru minori și alte persoane care nu vor să le vadă”, au transmis Kasplan și Osofsky.
”Obiectivul nostru este să canalizăm valorile comunității noastre și să ne asigurăm că politicile îi reflectă interesele. Suntem dispuși să lucrăm cu experți, editori, jurnaliști, fotografi, responsabilii pentru aplicarea legii și susținătorii siguranței în privința îmbunătățirii practicii noastre în legătură cu tipurile de mesaje pe care le permitem. Suntem recunoscători pentru consilierea oferită de un număr atât de mare de persoane care ne ajută în acest sens”, mai arată anunțul.
Schimbarea vine după critici repetate primite de Facebook din partea unor organizații de media, organizații caritabile și din partea altor voci referitor la mesaje importante care au fost eliminate fără ca sursele să fie anunțate sau să aibă drept de apel.
Compania a primit astfel de critici timp de mai mulți ani, dar acestea s-au intensificat în ultimele două săptămâni, din cauza deciziei Facebook de a șterge un mesaj publicat de scriitorul norvegian Tom Egeland, care a conținut fotografia ”The Terror of War”, câștigătoare a premiului Pulitzer, captată de Nick Ut. Imaginea surprinde copii care fug de un atac cu napalm din timpul Războiului din Vietnam, între care se numără și Kim Phúc, în vârstă de 9 ani, care a fost surprinsă nud. Mesajul lui Egeland conținea referiri la șapte fotografii care au schimbat istoria războiului. După ce imaginea a fost îndepărtată, Egeland a fost suspendat de pe Facebook.
Ziarul norvegian Aftenposten a scris despre suspendare, folosind aceeași fotografie în articol, care a fost distribuită, apoi, pe pagina de Facebook a publicației. Ziarul a primit un mesaj din partea rețelei de socializare, care i-a cerut să înlăture sau să pixeleze imaginea. ”Orice fotografie care înfățișează organe genitale, fese sau sâni nud, va fi înlăturată”, a explicat Facebook.
Înainte ca ziarul Aftenposten să poată răspunde, Facebook a șters articolul și imaginea de pe pagina publicației, potrivit redactorului-șef al publicației, Espen Hansen.
În urma incidentului, redactorul șef al publicației l-a acuzat pe Mark Zuckerberg de cenzură.”Chiar dacă sunt redactor-șef al celui mai mare ziar din Norvegia, trebuie să realizez că îmi restrângeți spațiul pentru a-mi exercita responsabilitatea editorială. Cred că abuzați de puterea dumneavoastră și mă îndoiesc că v-ați gândit bine la acest lucru”, a scris Espen Hansen.
O lună mai târziu, rețeaua de socializare a șters un link către un articol al cotidianului francez Le Monde referitor la cancerul de sân, pentru că era ilustrat cu imaginea unei mamografii în care era vizibil mamelonul unei femei.
”Link-ul a fost eliminat dintr-o eroare și a fost republicat imediat ce am reușit să investigăm cazul. Echipa noastră procesează milioane de rapoarte în fiecare săptămână și, uneori, greșim. Ne pare foarte rău pentru această eroare”, au transmis reprezentanții Facebook.
Facebook a transmis mesaje identice și în alte cazuri, precum îndepărtarea unor mesaje despre un violator din California, închiderea paginilor unor jurnaliști palestinieni și eliminarea unui video publicat de protestatari de mediu.
Compania a transmis un mesaj diferit săptămâna trecută, după ce a eliminat un video pentru creșterea gradului de conștientizare în vederea cancerului de sân, publicat de Swedish Cancer Society. ”Materialul nostru nu poate promova produse sau servicii sexuale, nici produse sau servicii pentru adulți”, a transmis compania. Swedish Cancer Society a publicat un alt video – o animație în care ”sânii” apar drept cercuri roz concentrice. Videoclipul nu a fost eliminat de Facebook, iar compania și-a cerut ulterior scuze.
”Ne pare foarte rău. Echipa noastră procesează milioane de imagini publicitare în fiecare săptămână și, uneori, interzicem eronat reclame. Această imagine nu încalcă politicile noastre în privința reclamelor. Ne cerem scuze pemntru eroare și am informat compania că le aprobăm reclamele”, au transmis reprezentanții Facebook, pentru The Guardian.