Compania Facebook a anunțat luni că va investi alte 100 de milioane de dolari pentru sprijinirea presei în timpul crizei Covid-19, potrivit The Hollywood Reporter.
Infuzia de capital presupune 25 de milioane de dolari sub forma unui grant de urgență pentru presa locală, prin Facebook Journalism Project, și 75 de milioane de dolari cheltuieli de marketing „pentru a vira bani organizațiilor de presă din lume”, scrie News.ro
„Industria presei funcționează în condiții extraordinare pentru a menține oamenii informați în timpul pandemiei de Covid-19. Într-o perioadă în care este nevoie de jurnalism mai mult ca niciodată, veniturile din publicitate scad din cauza impactului asupra economiei pe care îl are coronavirusul. Jurnaliștii locali sunt afectați deosebit de mult, chiar dacă oamenii apelează la ei pentru informații esențiale pentru ca prietenii, familiile și comunitățile să fie în siguranță”, a transmis compania.
Facebook a precizat că va direcționa o parte din fonduri publicațiilor care au cea mai mare nevoie în cele mai afectate țări. Prima rundă din aceste granturi a mers la 50 de redacții din SUA și Canada. Între ele se numără The Post și Courier din Carolina de Sud, Southeast Missourian și El Paso Matters din Texas.
„Acești bani nu doar vor ajuta jurnaliștii să raporteze despre criză acum, ci vor ajuta presa locală să accelereze transformarea spre o bază digitală sustenabilă”, a spus Nancy Lane, CEO al Local Media Association.
Facebook a anunțat recent că oferă 300 de milioane de dolari jurnaliștilor din lume „prin programe și parteneriate diverse și incluzive”.