Meta/Facebook primește de la companiile de jocuri de noroc datele celor care pariază on-line, fără știrea acestora. Sunt apoi țintiți agresiv cu reclame la cazinouri și site-uri de pariuri.
O investigație condusă de ziarul The Observer dezvăluie că datele sunt partajate în secret, fără acordul utilizatorilor, și sunt utilizate apoi de Meta, compania-mamă a Facebook, pentru a profila anumite persoane ca “jucători/persoane interesate de jocurile de noroc”. Ulterior, platforma de socializare împinge agresiv conținut/ reclame la cazinouri și site-uri de pariuri online pe profilurile acestora. Procedura este realizată prin intermediul unui instrument de urmărire ascuns, cunoscut sub numele de Meta Pixel, încorporat în zeci de site-uri de jocuri de noroc din Marea Britanie, care colectează automat informații despre vizitatori, inclusiv ce pagini web accesează și butoanele pe care dau click, arată BiziDay.
![FOTO INEDIT Regele Philippe a ajutat Dacia Spring să devină cea mai vândută mașină electrică din Belgia](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21928481/1/regele-filip-al-belgiei-1.jpg?width=151)
Deși legea interzice colectarea datelor fără acordul explicit al utilizatorilor, Observer, care a făcut un experiment pe 150 de site-uri destinate jocurilor de noroc, a constatat că 52 dintre acestea au partajat, fără permisiune, date către Meta. Mai mult, relevă jurnaliștii care au participat la experiment, transferul de date a avut loc odată cu încărcarea paginii web, înainte ca aceștia să dea click pentru a accepta/ refuza partajarea anumitor date în scopuri de marketing. În zilele următoare, conturile experiementale ale celor de la Observer au fost bombardate cu reclame la site-uri de jocuri de noroc, indicând faptul că au fost profilați de Meta ca fiind “persoane interesate de jocurile de noroc”.
Experții în confidențialitatea și protecția datelor avertizează că partajarea datelor cu Meta este problematică chiar și atunci când există consimțământ, însă transmiterea acestora fără o aprobare clară și informată reprezintă o încălcare flagrantă a legii, subliniind că Meta “nu este doar un spectator pasiv, ci un actor direct implicat în aceste practici ilegale”. Compania profită de pe urma metodelor de colectare și utilizare abuzivă a datelor de către clienții săi, alegând în mod sistematic să ignore problema, explică aceștia.
În urma dezvăluirilor, autoritatea de reglementare independentă din Marea Britanie pentru supravegherea și aplicarea legilor privind protecția datelor (ICO) a reafirmat că analizează utilizarea instrumentelor de urmărire și nu va ezita să ia măsuri, inclusiv amenzi de până la 500 de mii de lire sterline. Comisia pentru Jocuri de Noroc a transmis că operatorii trebuie să se conformeze legislației privind protecția datelor și să prevină eventualele prejudicii cauzate de jocurile de noroc.
Meta nu a avut încă o reacție publică, însă a menționat că advertiserii sunt responsabili de obținerea consimțământului utilizatorilor.