Facebook a cheltuit 4,8 milioane de dolari pentru lobby în SUA în trimestrul al treilea, ceea ce ridică suma totală alocată în primele 9 luni influențării factorilor decizionali de la Washigton la 12,3 milioane de dolari - nivel care deja se apropie de suma totală din 2018, de 12,6 milioane de dolari, potrivit unui raport al companiei, citat de MarketWatch.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare
Gigantul american a cheltuit pentru activități de lobby mai mult decât oricare companie din așa-numit grup FAANG (Facebook, Amazon, Apple, Netflix, Google/Alphabet), atât în trimestrul al treilea, cât și în perioada ianuarie-septembrie.
Datele au venit chiar în ziua în care CEO-ul Mark Zuckerberg a fost audiat în Comitetul pentru Servicii Financiare al Camerei reprezentanților din SUA cu privire la proiectul Libra.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit documentului citat, care poate fi consultat aici, activitatea de lobyy a Facebook vizează numeroase aspecte, inclusiv politici în domeniul tehnologiei blockchain (utilizată și pentru criptomonede), integritatea procesului electoral, politici de confidențialitate, securitatea datelor, vize pentru angajații high-tech, prevenirea fenomenului "bullying" sau acordul SUA-Mexic-Canada.
În ultimele luni, Facebook a fost ținta unor investigațiil și critici legate de proiectul Libra, prin care gigantul urmărește să dezvolte o monedă digitală proprie, în parteneriat cu o serie de companii.
"Vedem proiectul Libra ca un factor ce adaugă presiuni politice asupra companiei, amplificând îngrijorările legate de confidențialitate și concurență și înlesnind opoziția", spune Robert Kaminski, analist la Capital Alpha Partners
Suma record alocată de Facebook pentru lobby în trimestrul al treilea depășește puternic (cu circa 70%) fondurile alocate în perioada similară din 2018, când proprietarul celei mai mari rețele sociale a cheltuit 2,8 milioane de dolari pentru lobby.
În grupul FAANG, Facebook este urmată de Amazon în funcție de sumele alocate activitățiilor de lobby în trimestrul al treilea.
Graficul de mai jos prezintă sumele alocate de FAANG în anii anterior pentru lobby (total 12 lunI), respectiv sumele cheltuite cu astfel de activități în primele 9 luni din 2019.