După Google, și Facebook s-a grăbit să lanseze widget-uri pentru noul lock screen din iOS 16, pentru a fi mai aproape de utilizatori.
Noul iOS 16 permite utilizatorilor să pună widget-uri pe ecranul afișat înainte de deblocarea telefonului. Aceste widget-uri pot afișa informații și pot fi folosite pentru deschiderea rapidă a unei aplicații.
Pentru că este primul ecran afișat utilizatorului când acesta ridică telefonul, lock screen-ul din iOS 16 a devenit deja un „câmp de bătălie” pentru dezvoltatorii de aplicații, care se luptă pentru a fi cât mai ușor accesibili utilizatorilor.
CITEȘTE ȘI WhatsApp va înceta să funcționeze pe peste 40 de modele de smartphone-uri. Ce trebuie să facă utilizatorii până în noiembriePrintre acești dezvoltatori se numără acum și Facebook, care, bineînțeles, vrea să fie accesibilă utilizatorilor încă de pe lock screen. În acest sens, platforma socială deținută de Meta s-a grăbit să lanseze widget-uri pentru lock screen-ul din iOS 16.
Facebook oferă, în acest moment, două widget-uri pentru lock screen. Unul afișează cele mai populare noi postări, iar al doilea include numărul prietenilor care-și sărbătoresc ziua de naștere.
Primul widget este mai mare și are o formă dreptunghiulară. Acesta afișează câteva rânduri de text din postările pe care algoritmul Facebook le consideră de interes pentru utilizator.
Widget-ul cu zilele de naștere este pătrat și afișează doar un emoji în formă de tort și numărul aniversărilor. Ambele widget-uri, la atingere, facilitează deschiderea aplicației Facebook, ceea ce este și scopul companiei.
Facebook se alătură Google, fiind primele mari companii care s-au grăbit să lanseze widget-uri pentru lock screen-ul din iOS 16, pentru ca propriile aplicații să fie mai ușor de accesat decât restul.