Facebook intenționează să lanseze în câteva luni o nouă versiune a rețelei de socializare, Facebook at Work, dedicată colaborării în scopuri profesionale, aceasta fiind deja testată în ultimul an, potrivit unui oficial al companiei, transmite Reuters.
Potrivit datelor firmei de cercetare IDC, piața globală a platformelor de socializare în scop profesional, care include LinkedIn și Monster Worldwide, valorează circa 6 miliarde de dolari pe an.
Noul serviciu oferit de Facebook este aproape identic cu versiunea actuală, utilizatorii putând aprecia postările celor din lista de prieteni și discuta pe chat. Totuși, utilizatorii vor avea profile separate de cele obișnuite, pe care pot include informații legate de profesia pe care o practică. Totodată, compania a anunțat că noua platformă va include funcții și instrumente speciale.
"Aș putea spune că 95% din ceea ce am dezvoltat pentru Facebook va fi inclus și în versiunea Facebook at Work. Nu poți juca Candy Crush pe Facebook at Work", spune Julien Codorniou, un director al companiei.
Noua platformă a fost testată începând cu luna ianuarie, fiind disponibilă pentru companii doar pe bază de invitație. După lansare, platforma va fi disponibilă tuturor firmelor și angaților, iar pentru servicii premium, cum ar fi analize, utilizatorii vor plăti o taxă lunară, de "câțiva dolari".