Facebook, una dintre primele rețele sociale, a devenit cunoscută ca platforma părinților și bunicilor, în timp ce tinerii adulți folosesc aplicații foto și video precum Instagram și TikTok. Dar Meta, compania care deține Facebook, își propune să schimbe asta, cu noi funcții pentru comunitate și video, transmite Reuters.
În timp ce Facebook a fost inițial centrată pe a ajuta utilizatorii să rămână în contact cu familia și prietenii, viitorul constă în a-i ajuta pe oameni să-și extindă rețelele și să facă noi conexiuni, ceea ce se potrivește cu modul în care generațiile mai tinere folosesc serviciul, a declarat Tom Alison, șeful Facebook la Meta, arată news.ro.
”Vedem tineri adulți apelând la Facebook atunci când fac o tranziție în viață. Când se mută într-un oraș nou, folosesc Marketplace pentru a-și mobila apartamentele. Când devin părinți, se alătură unor grupuri de părinți”, a spus Alison în timpul un interviu acordat la Austin, Texas, înaintea unui eveniment de vineri cu creatorii de conținut.
În timpul evenimentului, Facebook a anunțat două noi file numite Local și Explore, care sunt testate în prezent în anumite orașe și piețe și care agreghează conținut de pe întreaga platformă.
Fila Local arată utilizatorilor evenimentele din apropiere, grupurile comunității și articole locale de vânzare, iar fila Explore recomandă conținut în funcție de interesele unui utilizator.
O concentrare sporită pe adulții tineri va fi cheia pentru atragerea de noi utilizatori, deoarece Facebook se confruntă cu o concurență vastă pentru atenția lor.
Aplicația pentru video de scurtă durată TikTok are 150 de milioane de utilizatori în SUA și este extrem de populară în rândul generației Z, ceea ce a determinat Meta să introducă produsul său similar numit Reels, în 2021.
Tinerii adulți de pe Facebook petrec 60% din timp urmărind videoclipuri și mai mult de jumătate urmăresc Reels zilnic.
CITEȘTE ȘI H&M elimină utilizarea de puf și peneCompania a spus că va lansa și o filă video actualizată în săptămânile următoare, care colectează videoclipuri scurte, live și mai lungi într-un singur loc.
Funcția de întâlniri a Facebook, lansată în 2019 și care permite utilizatorilor să răsfoiască profilurile sugerate, a înregistrat o creștere de 24% de la an la an a conversațiilor începute în rândul tinerilor adulți din SUA și Canada, a spus compania.
La evenimentul pop-up din Austin, o mică broșură a rezumat poziționarea platformei pentru viitor: ”Nu este Facebookul a mamei tale”, se spunea în titlu.