Gigantul american Google ocupă, pentru prima dată din 2011, prima poziție în clasamentul celor mai valoroase branduri realizat de firma de consultanță și evaluare Brand Finance, depășind Apple.
Valoarea brandului Google a crescut, anul acesta, cu 24%, la 109,5 miliarde de dolari, de la 88,2 miliarde de dolari în 2016.
Apple, care a ocupat prima poziție în acest top timp de cinci ani consecutiv, a devenit a doua marcă la nivel global, cu o valoare de 107,1 miliarde de dolari, în scădere cu 27% față de anul precedent.
“Apple și-a exploatat excesiv reputația, dar nu a reușit să obțină venituri semnificative cu ajutorul produselor mai noi, cum este Apple Watch, și nu poate demonstra că pregătește tehnologii cu adevărat inovatoare”, se arată în raportul Brand Finance.
CITEȘTE ȘI Google și angajații săi sprijină cu 4 milioane de dolari imigranții afectați de măsurile lui TrumpPe locul trei în clasament se află companai Amazon, a cărei valoare de brand a urcat cu 53% în ultimul an, la 36,7 miliarde de dolari.
Tehnologia rămâne sectorul cu cea mai mare valoare totală a brandurilor la nivel global, de peste 1.000 de miliarde de dolari. Pe următoarele două poziții în clasament se află băncile și companiile de telecomunicații.