Facebook a decis să închidă startup-ul cu origini românești LiveRail, un serviciu care conectează advertiserii cu conținutul video printr-un sistem automatizat, cumpărat în 2014 pentru 500 de milioane de dolari, relatează Business Insider.
LiveRail a fost înființată în 2007 de către co-fondatorii Trilulilu Andrei Dunca și Sergiu Biriș împreună cu britanicul Mark Trefgarne, primele baze ale organizației fiind puse la Londra, orașul de origine al lui Trefgarne, scrie News.ro. Investiția inițială pentru pornirea companiei s-a situat între 20.000 și 30.000 de dolari, în primul an de activitate, potrivit computerworld.com.
În martie 2014, LiveRail era principalul furnizor de reclame video pe Internet pe piața din SUA, depășind competitorul AOL și atingând o audiență de 187,8 milioane de utilizatori care au vizionat reclamele furnizate prin sistemul companiei, conform site-ului clickz.com.
În iunie 2014, CEO-ul companiei, Mark Trefgarne, a anunțat pe site-ul companiei că LiveRail a fost achiziționată de Facebook.
LiveRail avea rolul să ajute publisherii să câștige bani din conținut video, prin conectarea acestora cu advertiserii, prin intermediul unui proces automatizat. Achiziția Live Rail de către Facebook nu a adus însă câștigul scontat.
În luna aprilie a acestui an, directorul pentru publicitate al Facebook, Brian Boland, a recunoscut pentru Business Insider că integrarea tehnologiei LiveRail ”a durat peste așteptări”.
El a explicat că frauda cu publicitate și problemele de vizualizare au deraiat LiveRail de la cursul normal.
În ultimele câteva luni, directorul general al LiveRail, Mark Trefgarne, a demisionat, iar Facebook a concediat zeci de angajați.
”Oprim serviciul LiveRail Private Exchange, pentru a ne concentra pe vânzarea de spațiu publicitar direct către advertiseri, precum și pe extinderea ofertei de publicitate via Audience Network. Asta ne-au spus mulți dintre publisherii parteneri și credem că astfel vom face publicitatea video mai relevantă pentru oamenii care o vizionează”, se arată într-un comunicat al Facebook.
O sursă citată de Wall Street Journal a declarat că brandul LiveRail nu va dispărea, întrucât Facebook ar putea decide să construiască noi produse pentru publicitatea video.
Facebook a mai anunțat miercuri că închide și serviciul de publicitate FBX, care permite unor companii de publicitate să cumpere spațiu publicitar pe Facebook, pentru desktop.
Ambele închideri par să arate că Facebook acordă o atenție sporită platformei de publicitate Facebook Audience Network.