Facebook va afișa în curând materiale verificate alături de posturile obișnuite din newsfeed.
Compania condusă de Mark Zuckerberg a anunțat că începe testarea unei funcții care are rolul de a prezenta utilizatorului mai multe puncte de vedere, unele dintre ele verificate, ca alternativă la știrile afișate de Facebook.
Noua abordare are același format cu cea actuală. Una dintre deosebiri fiind că, pe viitor, subiectele alternative vor fi afișate de la bun început, nu doar după ce utilizatorul a intrat pe pagina respectivă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
A doua deosebire, poate mai importantă, este că o parte din subiectele recomandate sunt verificate. Ca și Google, Facebook va colabora în acest sens cu companii specializate în verificare informațiilor.
Abordarea celor de la Facebook are menirea să arate că se fac pași în limitarea numărului de știri false afișate de rețeaua socială. Nu este însă decât jumătate de măsură atâta vreme cât nu toate subiectele sugerate sunt verificate.
Marile companii de tehnologie, precum Facebook și Google, se află cub presiunea opiniei publice din cauza nefiltrării conținutului pentru blocarea știrilor false și a conținutului ofensator sau care îndeamnă la violență.
Cei de la Facebook nu au anunțat când noua facilitate va fi activă pentru toți utilizatorii, însă, ca și în alte cazuri, pot trece mai multe luni până când noutatea va fi disponibilă la nivelul întregii rețele.