Facebook a anunțat luni noi măsuri pentru combaterea dezinformării, în perspectiva alegerilor prezidențiale americane care vor avea loc în noiembrie 2020, în aceeași zi în care a dezvăluit eliminarea unei rețele de conturi rusești pe Instagram care aveau ca țintă alegători americani, transmite Reuters.
Compania a anunțat că va crește transparența prin măsuri precum afișarea mai multor informații despre deținătorul unei pagini pe Facebook și va eticheta mai vizibil conținutul marcat ca fiind fals de către controlori independenți, scrie News.ro.
Facebook a fost criticată în ultimele săptămâni din cauza politicii de a excepta de la verificări reclamele politicienilor, provocând nemulțumirea candidaților prezidențiali democrați Joe Biden și Elizabeth Warren.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Săptămâna trecută, directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a apărat această politică, afirmând că media socială a creat moduri de exprimare transformatoare, care nu trebui închise.
În aceeași zi, campania Biden a cerut eliminarea unei reclame aparținând uni comitet de acțiune politică, nu unui politician, care ar conține afirmații false despre fostul vicepreședinte american. Katie Harbath, director pentru politici globale în domeniul alegerilor la Facebook, a spus că dacă reclama, în prezent inactivă, va rula din nou, va fi trimisă la terțe părți pentru verificare.
Luni, Facebook a anunțat ccă va pune pune în practică un plan de a interzice reclamele care îi încurajează americani să nu voteze. Zuckerberg a declarat reporterilor la o teleconferință că interdicția referitoare la dezinformarea alegătorilor se va aplica și reclamelor politicienilor.
Compania vaa începe să eticheteze presa controlată de stat pe pagina sa și în biblioteca de reclame a site-ului. Într-o postare pe blog, Facebook a anunțat că va extinde această etichetare și la anumite postări de pe Facebook și Instagram.
Facebook, Twitter și YouTube, serviciul de streaming video al Google, au atras atenția recent, după ce au afișat reclame ale presei chineze de stat care critică protestatarii din Hong Kong.
În această lună, comisia din Senat care investighează amestecul Rusiei în alegerile prezidențiale americane din 2016 a afirmat că cel mai cunoscut instrument de propagandă al Kremlinului și-a intensificat activitatea pe rețelele de socializare după votul respectiv.
CITEȘTE ȘI Google are nevoie de mai multe luni pentru a rezolva problema scanării faciale a telefoanelor Pixel”Concluzia este că alegerile s-au schimbat semnificativ începând din 2016, iar Facebook s-a schimbat la rândul ei”, a afirmat luni Zuckerberg.
”Ne confruntăm tot mai mult cu atacuri sofisticate din partea unor state precum Rusia, Iran și China, dar am încredere că suntem mai pregătiți”, arătat Zuckerberg.
Facebook va introduce și un nou instrument de monitorizare a cheltuielilor unui candidat prrezidențial pentru reclamele politice, în cadrul eforturilor companiei de a face biblioteca sa mai ușor de utilizat, a spus șeful companiei.
Facebook a lansat în 2018 o bibliotecă online de reclame politice, dar baza de date a fost criticată de cercetători ca fiind prost administrată, nereușind să ofere informații referitoare la publicitatea țintită.
Compania intenționează să îmbunătățească protejarea conturilor de pe Facebook și Instagram ale candidaților, oficialilor aleși și ale echipelor lor, prin intermediul unui program numit Facebook Protect. Participanții la program vor trebui să se autentifice cu doi factori, iar conturile lor vor fi monitorizare pentru eventuale semne ale unor atacuri cibernetice.