WhatsApp va avea în curând o versiune Business, dedicată special firmelor mari care o vor putea folosi pentru comunicări comerciale.
Facebook a anunțat că va lansa o nouă versiune de WhatsApp, pentru a cărei folosire marile companii vor plăti. Aceeași aplicați va avea și o versiune cu funcționalitate redusă, ce va putea fi folosită gratuit de firmele mici și mijlocii.
Cei de la Facebook nu au detaliat facilitățile viitoarei aplicați, limitându-se la a spune că marile companii vor putea trimite utilizatorilor via WhatsApp informații precum cele legate de zboruri sau confirmări de livrare.
COO-ul WhatsApp, Matt Idema, a declarat pentru The Wall Street Journal că încă nu a fost pus la punct planul de monetizare, însă că, cu siguranță, viitoarea versiune de business va fi disponibilă contra cost pentru marile companii.
Se pare că Facebook încearcă să se țină de cuvânt și să nu includă reclame tradiționale în WhatsApp. În schimb, compania americană pare să adopte o strategie pe care încearcă să o pună în practică și în cazul celeilalte aplicații de chat pe care o deține, Facebook Messenger.
Cei de la WhatsApp au la îndemână mai multe variante pe care le pot explora în vederea monetizării. Una dintre acestea este oferirea așa-numiților boți de chat marilor companii. Acești boți pot fi programați să ofere în mod automat informații utilizatorilor. Boții pot fi folosiți pentru a răspunde la întrebări sau a înregistra comenzi, spre exemplu.
O altă variantă ce poate fi monetizată este funcția de profiluri multiple. Marile companii ar putea, de asemenea, plăti suplimentar dacă doresc ca mai mulți angajați proprii să poată avea acces la noua aplicație pentru a comunica cu clienții.
Un lucru este clar: WhatsApp nu va permite companiilor să contacteze utilizatorii care nu își dau acceptul în acest sens. Firmele vor putea contacta doar utilizatorii care își vor da numărul de telefon și vor fi de acord să primească informări.