Facebook anunță măsurile pentru datele utilizatorilor

 Facebook anunță măsurile pentru datele utilizatorilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 apr 2018

Utilizatorii Facebook din întreaga lume vor fi rugați să revizuiască informațiile importante despre modul în care platforma utilizează datele și face alegeri privind confidențialitatea lor, cetățenii țărilor membre UE fiind primii cărora Facebook le va solicita revizuirea datelor făcute publice pe rețeaua socială, începând cu această săptămână.

Ieri a fost anunțat că utilizatorii Facebook, inclusiv din România, vor fi întrebați în următoarele zile dacă sunt de acord cu folosirea anumitor date și recunoașterea feței, dar că publicitatea direcționată nu va putea fi evitată complet.

Urmărește-ne și pe Google News

Acum, Facebook a anunțat măsurile luate pentru datele utilizatorilor săi, ca parte a Regulamentului UE privind protecția generală a datelor (GDPR), inclusiv actualizări ale termenilor și politicilor sale privind datele. 

“Imediat ce a fost finalizat regulamentul GDPR, am realizat că este o oportunitate de a investi mai mult în protejarea datelor private. Dorim nu doar să respectăm legea, ci și să depășim obligațiile noastre de a construi noi experiențe îmbunătățite de confidențialitate pentru toți cei de pe Facebook. Am reunit sute de angajați din departamente de inginerie, juridice, politici, proiectare și cercetare. De asemenea, am solicitat contribuții de la persoane din afara Facebook, cu perspective diferite privind confidențialitatea, inclusiv persoane care folosesc serviciile noastre, autorități de reglementare și oficiali guvernamentali, experți în materie de protecția datelor și designeri”, a anunțat Erin Egan, VP și Chief Privacy Officer, Policy și Ashlie Beringer, VP și Consilier Adjunct General.

Opțiunile pe care utilizatorilor rețelei vor fi rugați să le reconfirme au în vedere:

Reclamele bazate pe date de la parteneri. Reclamele de pe Facebook sunt mai relevante atunci când sunt folosite date de la parteneri, cum ar fi site-uri web și aplicații care utilizează instrumente precum butonul “Like”. Utilizatorii vor fi rugați să revizuiască informațiile despre acest tip de publicitate și să aleagă dacă doresc sau nu ca platforma să folosească date de la parteneri în vederea afișării anunțurilor publicitare.

FOTO Apple lansează iOS 11.3, update-ul care introduce opțiunea de dezactivare a încetinirii iPhone-urilor CITEȘTE ȘI FOTO Apple lansează iOS 11.3, update-ul care introduce opțiunea de dezactivare a încetinirii iPhone-urilor

Informația de pe profilul utilizatorului. Facebook le va solicita utilizatorilor să confirme dacă doresc în continuare să facă publice informațiile politice, religioase și despre relații publicate pe profilul lor și dacă sunt de acord cu folosirea acestora. Includerea acestor informații în profil este opțională și va fi mai ușor de șters dacă utilizatorii nu mai doresc să o facă publică.

Aprobarea tehnologiei de recunoaștere facială. Funcțiile de recunoaștere facială sunt menite să îi ajute pe utilizatori să își protejeze confidențialitatea datelor și să își îmbunătățească experiențele, cum ar fi detectarea momentului în care alte persoane încearcă să le utilizeze imaginea ca poză de profil și posibilitatea de a li se sugera prieteni pe care ar putea dori să îi eticheteze în fotografii sau videoclipuri. În cadrul acestei actualizări, utilizatorilor din UE și Canada li se va oferi posibilitatea de a activa această opțiune. Folosirea ei este în întregime opțională pentru orice utilizator Facebook.

Reațeaua socială a pregătit o actualizare a politicii sale de termeni și confidențialitate, care include mai multe detalii, ca răspuns la întrebările legate de funcționarea serviciilor sale. Nu vor fi solicitate noi drepturi de colectare, utilizare sau partajare a datelor utilizatorilor pe Facebook. Platforma îi asigură pe aceștia că informațiile despre ei nu vor fi puse la dispoziția agențiilor de publicitate sau altor parteneri. Politica Facebook privind datele este în esență aceeași la nivel global. Cu toate acestea, utilizatorii din UE vor vedea detalii specifice, relevante numai pentru persoanele care locuiesc aici, de exemplu cum poate fi contactat ofițerul pentru protecția datelor din cadrul Facebook, funcție asigurată conform normelor GDPR. În același timp, nu există nimic diferit în ceea ce privește controalele și protecția datelor oferite de rețeaua socială în întreaga lume.

FOTO Google Maps a învățat română. De astăzi, aplicația include limba română CITEȘTE ȘI FOTO Google Maps a învățat română. De astăzi, aplicația include limba română

Cetățenii din UE vor începe să vadă aceste solicitări săptămâna aceasta, astfel încât să își poată exprima opțiunile înainte ca GDPR să intre în vigoare, în data de 25 mai.

Ca parte a unei abordări treptate a Facebook, utilizatorii din celelalte părți ale lumii vor fi rugați să-și selecteze opțiunile într-o etapă programată puțin mai târziu iar informațiile vor fi prezentate în modalitatea cea mai relevantă pentru restul regiunilor.

Introducerea de instrumente superioare pentru accesarea, ștergerea și descărcarea informațiilor

Noile funcții referitoare la Setări și la Scurtăturile de confidențialitate anunțate luna trecută au fost construite ținând cont de GDPR iar utilizatorii vor începe să le vadă începând cu săptămâna aceasta. Instrumentele Facebook recent dezvoltate pentru accesarea informațiilor utilizatorilor le vor permite acestora vizualizarea, ștergerea, descărcarea și exportarea lor cu ușurință. Aceste instrumente sunt disponibile la nivel global, deși au fost proiectate pentru a respecta regulamentul GDPR. De asemenea, a fost actualizat Jurnalul de Activitate de pe mobil, pentru a le facilita utilizatorilor să vadă de pe dispozitivul mobil informațiile pe care le-au distribuit cu ajutorul Facebook.

Asigurarea unor funcții speciale pentru tineri

GDPR recunoaște importanța prevederii unor protecții și experiențe speciale pentru adolescenți. Au fost implementate pe Facebook multe mecanisme de protecție speciale, pentru toți adolescenții, indiferent de locație. De exemplu, categoriile de publicitate pentru adolescenți sunt mai limitate, iar opțiunile de audiență implicite pentru postări nu includ varianta "public". De asemenea, recunoașterea facială pentru cei sub vârsta de 18 ani nu este disponibilă și este limitat accesul în ce privește persoanele care pot vedea sau căuta informații specifice pe care adolescenții le-au împărtășit, cum ar fi orașul natal sau ziua de naștere. Mai târziu, în acest an, Facebook va lansa un nou centru global de resurse online, dedicat adolescenților și educației suplimentare cu privire la cele mai comune întrebări ale acestora privind confidențialitatea datelor.
În cadrul GDPR, persoanele cu vârsta cuprinsă între 13 și 15 ani din unele țări ale UE au nevoie de permisiunea unui părinte sau tutore pentru a le permite accesul la anumite funcții de pe Facebook - să vadă anunțuri bazate pe date de la parteneri și să includă opțiuni religioase și politice sau "interesat de" pe profilul lor.

FOTO Musk a șters paginile de Facebook ale Tesla și SpaceX după un schimb de mesaje pe Twitter. Acțiunile Facebook își adâncesc corecția CITEȘTE ȘI FOTO Musk a șters paginile de Facebook ale Tesla și SpaceX după un schimb de mesaje pe Twitter. Acțiunile Facebook își adâncesc corecția

Acești adolescenți vor avea acces la o versiune mai puțin personalizată a Facebook, cu partajare restricționată și anunțuri mai puțin relevante până când vor obține permisiunea unui părinte sau tutore să utilizeze toate opțiunile oferite de rețeaua socială. Chiar și în cazul în care legea nu impune acest lucru, fiecare adolescent va fi întrebat dacă dorește să vadă anunțuri pe baza datelor de la parteneri și dacă vrea să includă informații personale în profilul său.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
conturi