Implementarea NOC-ului a fost posibilă printr-o investiție eșalonată de peste 1,5 milioane de euro, alocată dezvoltării unei echipe specializate, programelor de training și certificare, precum și creării unor proceduri operaționale aliniate la standardele ITIL, integrate cu platforme și unelte de monitorizare și administrare de ultimă generație.
NOC-ul Datanet oferă mentenanță preventivă, operarea rețelelor mobile 3G/4G/5G, precum și gestionarea completă a ciclului de viață al serviciilor utilizatorilor finali, inclusiv a SIM-urilor.

Obiectivul principal este maximizarea disponibilității serviciilor asociate rețelelor de date și voce, indiferent de complexitatea infrastructurii, cu posibilitatea extinderii suportului prin intervenții on-site realizate de echipele Datanet din punctele de lucru distribuite la nivel național.
„Prin lansarea propriului NOC, oferim clienților din România și din Europa o soluție completă pentru menținerea disponibilității și a siguranței rețelelor critice. Expertiza echipei noastre asigură timpi de reacție garantați și ne permite să intervenim rapid și eficient, indiferent de complexitatea rețelei sau de locația clientului.
De asemenea, la serviciile NOC putem adăuga intervenții on-site și servicii de Security Operations Center, care adaugă o dimensiune esențială de securitate cibernetică. Avem un nivel ridicat de flexibilitate în configurarea pachetelor de servicii pe cerințele oricărui client, pentru ca aceștia să obțină nivelul de reziliență dorit.
Gestionăm deja infrastructuri și servicii mobile 3G/4G/5G și asigurăm suport pentru un parc de peste 50.000 de echipamente, prin urmare lansarea propriului NOC a fost un pas firesc. Este o investiție pe termen lung în oameni, echipamente de laborator și stocuri de echipamente de schimb, distribuite pe teritoriul României, care depășește 1,5 milioane de euro, dar care va aduce o valoare adăugată clienților”, a declarat Dragoș Stroescu, Director Executiv, Datanet Systems.
Cu o echipă de 12 specialiști, serviciile NOC Datanet sunt disponibile 24/7, pe întreg teritoriul României, dar și la nivel internațional. Sunt bazate pe tehnologii moderne și pe un sistem de inteligență artificială dezvoltat intern.
Noul centru este conceput pentru a reduce riscul de întreruperi și pierderi operaționale, asigurând repunerea în funcțiune a infrastructurilor de comunicații în maximum 4 ore, iar în anumite condiții chiar în 2 ore.

Pentru infrastructurile IP, Datanet oferă servicii complete, în funcție de contract, precum monitorizarea comunicațiilor, autosesizarea defecțiunilor și declanșarea procedurilor de remediere, care pot include intervenții on-site și înlocuirea echipamentelor defecte, precum și asistență tehnică în depanarea problemelor software pentru echipamentele de telecomunicații.
În 2023, veniturile din servicii SOC la nivelului Grupului Soitron au înregistrat o creștere de 144%, ajungând la 768.000 euro, pe fondul cererii ridicate venite din partea administrațiilor locale, sectorului medical, infrastructurilor critice și domeniului energetic.
Tot în 2023, cu sprijinul Uniunii Europene, Soitron Group a lansat SOCulus, o platformă de detecție care ridică nivelul de protecție cibernetică la standarde internaționale.
Înființată în 1998, Datanet Systems este în prezent unul dintre cei mai importanți integratori de soluții IT complexe din România.

În 2024, compania a înregistrat venituri de 51.6 milioane euro și, împreuna cu compania Datanet Systems Software și Datanet Systems Cluj, un număr de peste 130 de angajați.
Datanet Systems face parte din grupul slovac Soitron, integrator de sisteme și furnizor de servicii de outsourcing IT cu o vastă experiență pe piața europeană.
Cu echipe care numără aproximativ 850 de angajați în Slovacia, Republica Cehă, Polonia, Marea Britanie, România, Turcia și Bulgaria, Grupul Soitron a obținut în 2024 o cifră de afaceri de 187.5 milioane Euro.