Angajații Facebook, dar și prietenii acestora, au fost cobaii pe care Facebook i-a folosit pentru a-și perfecționa tehnologiile de recunoaștere facială.
În perioada 2015 - 2016, Facebook a derulat teste interne ale unei aplicații de recunoaștere facială. Testele au costat în antrenarea aplicației cu ajutorul propriilor angajații și al pritenilor care-i vizitau pe aceștia la sediul companiei.
Conform unor surse interne citate de Cnet, aplicația în cauză funcționa îndreptând pur și simplu camera telefonului către o persoană și recunoștea orice angajat și majoritatea celor care-l vizitau.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Facebook contrazice această informație, spunând că recunoașterea facială a fost testată doar pe acele persoane care aveau activată funcția de recunoaștere facială activată.
2015 - 1016 coincide cu perioada în care Facebook încă nu avea “intimitate” în dicționar și nu era preocupată de acest aspect.
Între timp, după scandalul Cambridge Analytica și cele care i-au urmat, Facebook și-a schimbat poziția în ceea ce privește intimitatea și chiar a anunțat că viitorul rețelei socială îl reprezintă comunicarea privată și securizată dintre utilizatori.
Compania condusă de Mark Zuckerberg este judecată pentru modul în care a colectate datele necesare recunoașterii faciale într-un proces care se desfășoară în prezent în Statele Unite.