Noi dezvăluiri pe baza documentelor interne ale companiei, arată că Facebook a vândut accesul privilegiat și fără cunoștința utilizatorilor la datele acestora companiilor care au plătit pentru acest privilegiu.
Dezvăluirile The New York Times, publicație care a intrat în posesia unei serii de documente și email-uri din interiorul Facebook, arată cum compania americană a făcut excepție de la propriile reguli privind intimitatea utilizatorilor săi pentru a vinde acces privilegiat la datele personale ale acestora companiilor dispuse să plătească.
Apple, Amazon, Microsoft, Yahoo!, Netflix și Spotify sunt cele mai mari nume din domeniul tehnologiei care au plătit Facebook pentru a dobândi acces la datele personale ale utilizatorilor rețelei sociale, fără ca utilizatorii să-și de acordul sau să aibă cunoștință de acest lucru.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Apple, compania care pozează într-un apărător al intimității utilizatorilor săi, a dobândit acces la lista de contacte și însemnările din calendarul utilizatorilor Facebook, chiar dacă sharing-ul acestor date fusese dezactivat de utilizator.
Numele și datele de contact ale utilizatorilor au ajuns și la Amazon, ca parte a unei înțelegeri cu Facebook care urmează să fie încheiată. Amazon nu comentează modul în care s-a folosit de datele utilizatorilor, spunând doar că a făcut-o într-un mod corespunzător.
Motorul de căutare Bing, al celor de la Microsoft, a intrat în același mod în posesia datelor personale ale prietenilor din lista utilizatorilor. Microsoft spune că a șters între timp aceste date.
Netflix, Spotify și Royal Bank of Canada au avut capacitatea nici mai mult, nici mai puțin de a citi mesajele private ale utilizatorilor Facebook.
Yahoo! și Yandex (motorul de căutare rusesc), alte companii care au primit acces la datele personale ale utilizatorilor, au avut acces în continuare la acestea ani buni după ce parteneriatul cu Facebook s-a încheiat.
Legat de aceste dezvăluiri, Facebook a comentat că oficialii companiei sunt conștienți că au mult de lucru pentru a recâștiga încrederea utilizatorilor și că există și beneficii ale acelor parteneriate, precum experiențele personalizate pe care companiile partenere au putut să le ofere utilizatorilor pe baza datelor accesate.
În luna aprilie a acestui, în fața Congresului American, CEO-ul companiei, Mark Zuckerberg, declara că utilizatorii au control asupra propriilor date personale pe Facebook.
Netflix a răspuns profit.ro cu următoarea declarație:„De-a lungul timpului, am încercat mai multe metode prin care să aducem Netflix în Social Media. Un exemplu este o opțiune lansată în 2014, care le permitea membrilor să le recomande prietenilor seriale TV și filme via Messenger sau Netflix. Acestă opțiune nu a fost foarte populară, așa că am renunțat la ea în 2015. În niciun moment nu am accesat mesajele private de pe Facebook ale oamenilor și nici nu am cerut să avem acces la această opțiune.”