DIGI Romania a renunțat, începând cu această lună, la colaborarea cu Selfpay (fost Zebrapay) pentru plata facturilor clienților operatorului telecom.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
"Vrem să te anunțăm că din martie 2025 DIGI nu mai are contract cu Selfpay (fost Zebrapay) pentru plata facturilor. Dacă alegi să plătești în continuare la aceste terminale, furnizorul lor va percepe un comision suplimentar de 5 lei per factură și riști ca plata să nu fie alocată corect. Această taxă nu este aplicată de DIGI, ci este stabilită de operatorul terminalului", este mesajul operatorului transmis clienților.

16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Contactați de Profit.ro, reprezentanții SelfPay spun că este vorba de o decizie unilaterală a DIGI.
"SelfPay regretă decizia DIGI de a întrerupe unilateral colaborarea pentru plata facturilor prin rețeaua noastră de Stații de Plată. Am încercat în repetate rânduri să găsim soluții sustenabile pentru continuarea acestui parteneriat, însă oferta noastră, care includea și integrarea gratuită a plăților DIGI în aplicația mobilă SelfPay Now (folosită de peste 600.000 de utilizatori), nu a fost acceptată.
Costurile operaționale aferente procesării plăților prin rețeaua noastră de peste 12.000 de locații depășesc semnificativ comisionul propus către SelfPay, și totuși compania DIGI a ales să nu acopere acest cost, preferând în schimb să închidă colaborarea.
În ceea ce privește afirmațiile legate de riscul nealocării corecte a plăților, dorim să clarificăm că SelfPay procesează anual peste 43 de milioane de tranzacții, fără probleme de alocare. Sistemele noastre sunt sigure, eficiente și respectă cele mai înalte standarde din industrie. Îi reasigurăm pe toți utilizatorii că nu există riscul ca plățile să rămână nealocate.
Rămânem dedicați misiunii noastre de a oferi soluții de plată accesibile și convenabile pentru toți utilizatorii noștri", a transmis compania pentru Profit.ro.

SelfPay este liderul pieței de stații de plată self-service din România. În 2024, compania a înregistrat un profit net de 32,2 milioane de lei, aproape triplu față de rezultatul înregistrat în 2023 (10,8 milioane lei). Mai multe detalii AICI.
Digi Romania (fost RCS&RDS) este unul dintre cei mai mari jucători pe piața de telecomunicații. În 2023, operatorul a consemnat un profit net de 609,2 milioane de lei, în scădere cu 54,3% față de anul precedent. Afacerile au avansat cu 6,3%, la 5,13 miliarde de lei. Mai multe detalii AICI și AICI.
În privința numărului de clienți, compania avea 6,578 milioane de utilizatori de servicii de telecomunicații mobile (5,82 milioane în 2023), 4,888 milioane pe segmentul broadband (4,571 milioane în 2023) și 5,868 milioane pe segmentul serviciilor de televiziune (5,682 milioane în 2023).