Ericsson estimează că tehnologia 5G ar putea aduce venituri de 31 de trilioane de dolari, în industria IT&C, pe segmentul consum, până în anul 2030

Ericsson estimează că tehnologia 5G ar putea aduce venituri de 31 de trilioane de dolari, în industria IT&C, pe segmentul consum, până în anul 2030
scris 19 nov 2020

Tehnologia 5G ar putea aduce venituri cumulate de 31 de trilioane de dolari, în industria IT&C, pe segmentul consum, până în anul 2030, potrivit estimărilor Ericsson.

În România peste 25% dintre utilizatorii de smartphone-uri susțin ca iau în considerare trecerea la un dispozitiv compatibil 5G în următoarele luni, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

"Tehnologia 5G ar putea aduce venituri cumulate de 31 de trilioane de dolari, în industria IT&C, pe segmentul consum, potrivit estimărilor Ericsson. Câștigurile furnizorilor de servicii de comunicații sunt estimate la 3,7 trilioane de dolari din total, iar cifra ar putea crește pe măsură ce vor apărea noi oportunități pentru dezvoltarea de servicii digitale conexe", arată compania.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tranzacție: Quantic Lab, fondată de Ștefan Șeicărescu, preluată de suedezii de la Embracer. Evaluare de 5 milioane euro pentru compania românească CITEȘTE ȘI Tranzacție: Quantic Lab, fondată de Ștefan Șeicărescu, preluată de suedezii de la Embracer. Evaluare de 5 milioane euro pentru compania românească

Conform celui mai recent raport ConsumerLab, din cadrul Ericsson, referitor la potențialul tehnologiei 5G, furnizorii de servicii de comunicații ar putea genera venituri de până la 131 de miliarde de dolari, până în 2030, numai din furnizarea de servicii digitale. O cotă de aproximativ 40% din aceste venituri (estimate) este atribuită vânzărilor de echipamente video, aplicații de realitate augmentată (AR) și realitate virtuală (VR) și dispozitive de cloud gaming, prin intermediul rețelelor 5G.

Conform raportului, până în 2030, realitatea augmentată ar urma să genereze peste jumătate din vânzările de echipamente și dispozitive pentru astfel de aplicații – începând cu zona de gaming și extinzându-se până la alte arii, precum educația, cumpărăturile și productivitatea.

Raportul analizează și impactul virusului COVID-19, subliniind modul în care pandemia a afectat decizia publicului de a plăti în plus pentru abonamentele de servicii 5G.

"La începutul anului 2019, în medie, clienții finali erau dispuși să plătească cu 20% mai mult pentru serviciile 5G, iar spre finalul anului, procentul scăzuse la 10%. Cu toate acestea, unul din trei, din rândul utilizatorilor timpurii de la nivel global, sunt încă dispuși să plătească cu 20% în plus, ceea ce potrivit raportului, ar putea contribui la redresarea economică", precizează compania.

În cadrul celor 17 piețe din raportul Ericsson (Australia, Belgia, China, Franța, Finlanda, Germania, Ireland, Italia, România, Coreea de Sud, Suedia, Elveția, UK, SUA, UAE, Qatar și Regatul Unit al Arabiei Saudite) 25% dintre consumatori spun că este foarte probabil să treacă la un smartphone 5G în următoarea perioadă. Dintre aceștia, 16% nu își planificaseră acest upgrade, dar acum iau în considerare acest aspect. În România peste 25% dintre utilizatorii de smartphone-uri susțin ca iau în considerare trecerea la un aparat compatibil 5G în următoarele trei până la șase luni.

Totodată, raportul mai indică faptul că, încurajând adoptarea tehnologiei 5G în rândul consumatorilor, furnizorii de servicii de comunicații ar putea înregistra o creștere de 34% la nivelul venitului mediu pe utilizator (ARPU), până în 2030. Ca urmare, rata de creștere anuală compusă (CAGR) a veniturilor din vânzări ar urma să crească cu 2,7%, comparativ cu o creștere stabilă a veniturilor de 0,03%.

“Este pentru prima dată când Ericsson publică o proiecție a veniturilor pentru segmentul din piața 5G dedicat consumatorilor, care rămâne principala direcție de business a furnizorilor de servicii de comunicații. În cercetarea noastră, am evidențiat importanța realizării studiilor de caz, aspecte privind tarifele și acoperirea serviciilor 5G, precum și importanța parteneriatelor în acest ecosistem, cu scopul de a debloca adevăratul potențial al acestei piețe. Este limpede că tehnologia 5G le va aduce furnizorilor de servicii de comunicații oportunități enorme în ceea ce privește segmentul consumatorilor finali, în următoarea decadă. Cum această călătorie a început deja, furnizorii care vor accelera acest proces vor fi, cel mai probabil, și marii câștigători”, afirmă Jasmeet Singh Sethi, director ConsumerLab, Ericsson Research.

Raportul pune accent și pe modul în care tehnologiile de tip edge computing sau network slicing vor ajuta furnizorii de servicii să își mențină nivelurile veniturilor pe segmentul consumatorilor finali, din piața 5G. Acest lucru ar putea fi realizat prin intermediul serviciilor digitale de bază, precum cloud gaming și aplicațiile de realitate augmentată, sau din serviciile digitale adiacente, precum soluții pentru vehicule conectate sau alte măsuri de siguranță.

În mai 2019, ConsumerLab, din cadrul Ericsson, a dat publicității un raport privind interesul consumatorilor pentru mai bine de 30 de scenarii de utilizare și disponibilitatea lor de a plăti pentru ele. Noul raport 5G Consumer Potential construiește noi previziuni de business pornind de la rezultatele respective, atât pentru furnizorii de servicii, cât și pentru cel mai mare ecosistem ICT.

Portofoliul companiei Ericsson acoperă domenii precum Rețele (Networks) , Soluții pentru Servicii Digitale (Digital Services), Servicii de Externalizare (Managed Services) și Business-uri Emergente (Emerging Business). Compania este listată la bursa din New York (NASDAQ), precum și la filiala acesteia – NASDAQ Stockholm.

viewscnt
Afla mai multe despre
ericsson
5g