La ora actuală, toți ne uităm în telefonul mobil mai mult decât la televizor, în computer ori la iubită sau soție, iar la restaurant vedem perechi care nu se privesc, care nu vorbesc, ci se uită în ecranul telefonului, spune Liviu Drăgan, directorul general și acționar al TotalSoft, unul dintre cei mai mari jucători locali din domeniul aplicațiilor software pentru mediul afacerilor. El a afirmat la evenimentul Povești cu Profit, organizat de Profit.ro, că viața noastră s-a schimbat într-un mod revoluționar și, în consecință, absolut toate softurile trebuie să se mute în această zonă.
Drăgan a vorbit despre aplicația software Charisma, creată de TotalSoft, care este deja prezentă în 30 de țări și va ajunge la 50 de țări în 2017. În Europa Centrală, spune el, nu există altă aplicație de software de business care să iasă în afara țării.
Companii ca Volvo, Mercedes, BNP Paribas sau Deutsche Leasing au implementată soluția Charisma, care urmează să ajungă chiar și în China sau Brazilia.
Drăgan afirmă că nu este ușor să vinzi o soluție de business software românească unor străini. Ei pot să înțeleagă că produsul este bun, că echipa este bună, dar e greu să vinzi ca firmă românească unui german, unui englez și este foarte greu să-i convingi să își lase afacerea pe mâna ta, chiar dacă tu ești în regulă din punct de vedere tehnic și ai toate calitățile să creezi și să dezvolți un software bun.
În zona medicală, mari jucători privați, cum ar fi Medlife sau Regina Maria, lucrează cu software-ul TotalSoft. "Dar nu reușim să intrăm în zona de stat. Ni s-a spus că nu avem experiență", spune el.
Liviu Drăgan a povestit că și în domeniul farmaceutiuc, și în agricultură, și pe zona financiar-bancară, în construcții și în telecom, se lucrează cu Charisma, un alt produs TotalSoft, care a ajuns și în afara țării, în celelalte subsidiare ale grupurilor telecom, după ce s-au văzut rezultatele din România.
TotalSoft a fost profitabilă în fiecare an din 1994, anul înființării, și până în prezent, își amintește fondatorul companiei. A început afacerea cu 10.000 de dolari și a făcut profit încă din primul an.
În 2000, Drăgan a vândut 30% din acțiuni pentru un milion de dolari, pentru a investi în suita de aplicații business Charisma, pe care a lansat-o în 2002.
Șeful TotalSoft spune că pasiunea și ambiția sunt calitățile care l-au ajutat să ducă firma la nivelul de acum. "Lumea îmi spune că am avut strategie sau viziune. Eu nu simt asta. Eu, sincer, nu cred că am avut viziune sau strategie când am ieșit cu Charisma în afara țării. N-a fost viziune, așa s-au întâmplat lucrurile și apoi a început să-mi placă", a admis el.
Cu afaceri de 24 milioane de euro în 2015, TotalSoft este unul dintre cei mai mari jucători locali din domeniul aplicațiilor software pentru mediul afacerilor.
Compania este prezentă în peste 35 de țări, cele mai multe venituri fiind aduse de proiectele derulate în Germania și Franța.
Potrivit datelor companiei, clienții externi asigură aproape 40% din veniturile TotalSoft, de la 23% în 2014. Ținta pentru următorii trei ani este atingerea unei cote de 50% în veniturile companiei din comenzi externe, în condițiile în care TotalSoft vinde aplicații software dezvoltate sub propriul brand și nu soluții software în regim outsourcing (soluții dezvoltate la cererea clienților și personalizate pentru nevoile lor, care devin proprietatea acestora).
Compania furnizează aplicații software pentru gestionarea activității firmelor (de tip ERP), dar și pentru administrarea resurselor umane sau pentru gestionarea relației cu clienții (de tip CRM).
Pentru acest an, Drăgan a estimat că afacerile companiei vor crește cu aproape 15%.
Liviu Drăgan a înființat TotalSoft în 1994. În prezent, el deține 7,9% din acțiunile companiei, alături de Florin Manea - 1,6% și Ferabosco Investments Limited (Cipru) - 90,5%. Ferabosco Investments Limited este un vehicul de investiții controlat de fondul elen de investiții Global Finance.
Profit.ro a lansat seria de evenimente Povești cu Profit, un eveniment inspirațional în care manageri, investitori, antreprenori și oameni de afaceri cu viziune și strategii bine puse la punct, care au dat dovadă de inventivitate și flexibilitate, sunt invitați să împărtășească audienței valoroasa lor experiență în business și poveștile personale care i-au condus către succes.
Conceput sub forma unor întâlniri lunare, Povești cu Profit este un loc de dezbatere în care vor găsi răspuns toți cei care doresc să înceapă o afacere, dar și un punct de întâlnire în care poveștile se transformă în idei de business.
Prima ediție a seriei Povești cu Profit s-a derulat la sediul WeLoveDigital Unirii (Strada Radu Vodă 17, etajul 5, sector 4, București) și a avut ca temă ”Antreprenoriatul digital. Cum poți transforma o idee într-un business profitabil?”.
Evenimentul a fost susținut de BCR.