Compania românească Datacor, integrator de soluții pentru infrastructuri inteligente, a înregistrat venituri de 45 milioane lei (9,2 milioane euro) în 2020, în ușoară creștere față de 2019, care a fost un an cu performanțe istorice pentru companie. În 2019, integratorul IT&C a obținut o cifră de afaceri de 8,8 milioane euro și un profit de 3 milioane euro.
Compania estimează că, în 2020, rata profitabilității va fi similară cu cea din 2019, în contextul în care, în ultimii doi ani, Datacor a investit masiv în noua linie de producție și depozitul de la Bistrița.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Obiectivele managementului Datacor pentru 2020 au fost dezvoltarea unor capabilități necesare companiei pentru lansarea pe piața europeană a produselor proprii și menținerea ratei de profit. Aceste obiective au fost atinse, compania estimând o creștere a profitului de +3% față de 2019 și pregătind deja lansarea în Germania a produselor de fibră optică fabricate la Bistrița.
“Există mai mulți factori care ne fac să credem că este un moment oportun pentru lansarea producției de elemente de conectică fibră optică. La nivel european, a devenit prioritar accesul la informație și sunt planificate proiecte de anvergură care vizează dezvoltarea infrastructurilor de comunicații, iar toate acestea au nevoie de viteza și siguranța oferite de o platformă de comunicații prin fibre optice (fie ele rețele FTTH sau 5G). De asemenea, în actualul context global, importurile din Asia se fac mult mai greu decât în anii trecuți, iar acest aspect ar fi un argument în plus pentru deschiderea de facilități de producție în zona noastră”, spune Bogdan Bilegan, CEO-ul Datacor.
“În producție, strategia noastră va fi să găsim soluții inovatoare adaptate nevoilor clientului. Capabilitățile liniei de producție sunt foarte extinse, cu produsele rezultate vom putea adresa cele mai provocatoare proiecte. Această flexibilitate de a fabrica exact produsul cu caracteristicile dorite și de a livra într-un timp scurt constituie un avantaj major”, a adăugat Cristian Bilegan, CMO în cadrul Datacor.
Odată cu lansarea internațională a produselor Datacor, managementul companiei estimează o creștere de 15% a cifrei de afaceri pe 2021.
Integratorul de soluții IT&C Datacor a investit 1,25 milioane de euro în construcția unei noi fabrici de elemente de conectica fibră optică la Bistrița și continuă angajările în regiune pentru a începe producția. Fabrica va începe producția la final de T1/2021 și se va adresa următoarelor segmente de piață: fiber-to-the-home, centrele de date, 5G, LANs (Local Area Networks).
CITEȘTE ȘI YouTube suspendă pe termen nedefinit contul lui Donald TrumpDe asemenea, Datacor a alocat peste 800.000 euro pentru dezvoltarea unui centru logistic regional la Bistrița, pe care îl va inaugura tot anul acesta.
Echipa Datacor va crește semnificativ anul acesta, atât pentru lansarea liniei de producție, dar și pentru alte poziții în cadrul companiei. Numărul de angajați în 2020 a crescut la 81 de persoane, de la 69 de oameni în 2019.
Datacor este o companie 100% românească, cu 19 ani de experiență pe piața de soluții inovatoare de comunicații, securitate și electrice, operând în segmentele office, retail și industrial. Din 2002 până în prezent, compania a crescut continuu, ajungând la o echipă de 81 de persoane și o cifră de afaceri de peste 9 mil. euro.