Comisia Federală pentru Comerț (FTC) a Statelor Unite a propus să interzică companiei-mamă a Facebook, Meta, să monetizeze datele copiilor, după ce a spus că compania a încălcat un ordin referitor la confidențialitate din 2020, transmite CNBC.
Potrivit FTC, un evaluator independent a găsit ”mai multe lacune și slăbiciuni în programul de confidențialitate al Facebook” care prezentau ”riscuri substanțiale pentru public”, scrie News.ro.
Compania a fost de acord cu evaluări independente ale programului său de confidențialitate actualizat, ca parte a acordului din 2020, în baza căruia Facebook a plătit o penalitate civilă de 5 miliarde de dolari, în urma unei investigații FTC în legătură cu scandalul datelor Cambridge Analytica.
FTC susține că Facebook a încălcat și unordin anterior din 2012, continuând să permită dezvoltatorilor de aplicații accesul la informațiile private ale utilizatorilor.
Facebook a permis aplicațiilor terțe să acceseze datele utilizatorilor până la jumătatea anului 2020 în unele cazuri, susține FTC.
FTC acuză, de asemenea, Meta că a încălcat regula de protecție a confidențialității online a copiilor, prin denaturarea controlului parental în aplicația sa Messenger Kids.
Regula COPPA cere consimțământul părinților pentru ca site-urile web să colecteze informații personale de la copiii sub 13 ani.
FTC a susținut că, în timp ce compania a afirmat că aplicația le va permite copiilor să vorbească doar cu contactele aprobate de părinții lor, copiii au putut comunica cu persoane de contact suplimentare în grupuri, chat-uri sau apeluri video de grup, în anumite circumstanțe.
Drept urmare, FTC propune să consolideze termenii acordului din 2020, pentru a impune restricții suplimentare asupra companiei, care s-ar aplica tuturor serviciilor Meta, inclusiv Facebook, Instagram, WhatsApp și Oculus.
Termenii propuși includ o interdicție generală a monetizării datelor de la utilizatorii sub 18 ani. Aceasta înseamnă că orice date colectate de la acești utilizatori ar putea fi utilizate numai din motive de securitate și orice date colectate în timp ce utilizatorii au vârsta sub 18 ani nu pot fi monetizate ulterior, după ce împlinesc 18 ani.
FTC încearcă, de asemenea, să impună o pauză asupra capacității companiei de a lansa produse sau servicii noi sau modificate până când evaluatorul independent confirmă în scris că programul de confidențialitate al Meta este în deplină conformitate cu termenii acordului.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Grupul Mitiska, controlat de milionarul belgian Luc Geuten, a lansat procedurile pentru vânzarea tuturor proprietăților sale din România, o tranzacție uriașă de 250 de milioane de euroRespectarea ordinului din 2020 s-ar extinde și asupra oricăror companii pe care Meta le achiziționează sau cu care fuzionează.
Propunerea ar cere, de asemenea, ca Meta să obțină consimțământul de la utilizatori pentru utilizarea viitoare a tehnologiei de recunoaștere facială.
Agenția a acordat Meta 30 de zile pentru a răspunde la constatările FTC.
După ce Meta răspunde, Comisia va decide dacă actualizarea ordinului din 2020 ”este în interes public sau este justificată de modificarea condițiilor de fapt sau de drept”.
Un purtător de cuvânt al Meta nu a răspuns imediat la o solicitare de comentariu.