Decizia Google va avea un impact important pentru industria de advertising, care se bazează pentru targetarea reclamelor pe aceste cookie-uri.
Google a anunțat că plănuiește ca, treptat, pe parcursul următorilor doi ani, să nu mai suporte cookie-urile terțe în browser-ul Chrome. Google propune ceea ce reprezentanții companiei numesc “privacy sandbox”.
Acest “privacy sandbox” ar trebui să ofere advertiserilor acces la cât mai puține date personale ale utilizatorilor, dar să le permită în continuare să targeteze cât mai eficient reclamele. Cum anume va funcționa această tehnică, rămâne să fie stabilit în următorii doi ani.
CITEȘTE ȘI FOTO Orange - probleme la servicii de voce și datePână atunci, chiar începând de luna viitoare, Google va implementa o serie de limitări intermediare în acest sens. Una dintre acestea, numită SameSite, este un set complex de reguli care au ca esență etichetarea cookie-urile.
O altă limitare prevede accesarea cookie-urilor terțe exclusiv folosind conexiuni securizate HTTPS.
Noua abordare față de cookie-urile terțe, ca principal elemente folosit pentru urmărirea utilizatorilor, va avea implicații masive pentru advertising-ul online, unde Google are propriile interese.
Însă, preocuparea din ce în ce mai mare a utilizatorilor pentru aceste aspecte, precum și măsurile unora din browser-ele concurente, forțează Google să caute un compromis. Firefox, spre exemplu, blochează pur și simplu cookie-urile terțe în mod implicit.
Spre deosebire de Firefox, care are sub 5% din piață, Chrome este departe cel mai folosit browser, fiind cotat cu aproximativ 64% dintre utilizatori.