China a emis un proiect de instrucțiuni pentru reglementarea algoritmilor folosiți de furnizorii de servicii de internet pentru a le face recomandări utilizatorilor, ca parte a eforturilor de a proteja confidențialitatea și securitatea datelor consumatorilor, relatează Reuters.
Furnizorii de internet trebuie să respecte etica afacerilor și principiile corectitudinii și nu ar trebui să creeze modele de algoritmi care să îi îndemne pe utilizatori să cheltuiască mari sume de bani sau să cheltuiască bani într-un mod care ar perturba ordinea publică, a transmis într-un comunicat autoritatea de reglementare a internetului din China, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Algoritmii nu ar trebui folosiți pentru a crea conturi de utilizatori false, iar utilizatorii ar trebui să poată avea opțiunea de a închide ușor serviciile de recomandare ale algoritmilor, a precizat Administrația Spațiului Cibernetic, adăugând că proiectul este în dezbatere publică până la 26 septembrie.
Decizia survine în contextul unei ample campanii a Beijingului de reglementare a internetului. Autoritățile au sancționat companii din diverse motive, de la monopol și până la încălcarea confidențialității consumatorilor.
La începutul acestui an, Asociația de Protecție a Consumatorilor din China a criticat companiile de internet pentru folosirea de date personale în mod necorespunzător și pentru 'intimidarea' oamenilor prin campanii promoționale și îndemnuri la cumpărături. Media de stat au lansat de atunci multe apeluri la reglementarea utilizării unor astfel de algoritmi.
CITEȘTE ȘI Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în BrașovCompaniile de internet folosesc la nivel global algoritmi pentru a anticipa preferințele utilizatorilor și pentru a face recomandări. În China, printre companiile promovate se numără Alibaba Group, gigant al comerțului online, Didi Global, firmă de aplicații pentru servicii de transport, și ByteDance, proprietara rețelei de socializare TikTok.
China a adoptat recent o lege privind securitatea datelor, care va intra în vigoare la 1 septembrie și care urmărește să protejeze drepturile utilizatorilor de internet în spațiul cibernetic și să impună limite dezvoltării rapide a industriei internetului.