Executivii OpenAI evaluează în prezent un posibil model de business pentru ChatGPT bazat pe reclame, dar spun că introducerea acestora nu va avea loc prea curând.
Directorul financiar al companiei, Sarah Friar, a recunoscut într-o declarație pentru Financial Times că un model de business bazat pe reclame a fost discutat la nivelul conducerii.
După publicarea materialului însă, Friar a revenit și a spus că OpenAI nu are în prezent planuri pentru introducerea reclamelor în cadrul ChatGPT.
CITEȘTE ȘI Xiaomi vrea să-și dezvolte propriile cipuriChiar și așa, este deja clar că OpenAI nu exclude posibilitatea ca răspunsurile ChatGPT să includă, la un moment dat, și reclame.
Asta în ciuda faptului că șeful companiei, Sam Altman, a declarat anterior că nu i se pare că reclamele sunt o soluție bună pentru AI și că acestea ar putea fi integrate doar în ultimă instanță.
În prezent, ChatGPT generează bani prin prisma abonamentului de 20 de dolari pe lună, dar OpenAI a făcut și va face în continuare investiții importante în infrastructură și dezvoltarea AI-ului, fiind departe de profitabilitate.
Reclamele, când și dacă vor fi introduse, vor fi afișate cel mai probabil utilizatorilor care nu plătesc abonament, având și rolul de a-i convinge pe aceștia să se aboneze pentru a scăpa de reclame.