Marissa Mayer, CEO-ul Yahoo, a afirmat, într-un interviu pentru televiziunea americană PBS, că are un plan strategic pe trei ani care ar putea ajuta compania să depășească perioada tulbure cu care se confruntă. Afirmațiile lui Mayer sunt surprinzătoare în contextul în care Yahoo analizează vânzarea activităților principale și a înființat chiar o comisie specială în acest sens.
Întrebată dacă se vede în continuare la conducerea Yahoo peste un an, Mayer a spus că este optimistă în acest sens și are un plan pe trei ani care vizează extinderea și îmbunătățirea serviciilor Yahoo pentru telefonul mobil, informează Wall Street Journal.
"Avem o echipă minunată la Yahoo și sper că li se va permite să continue ceea ce fac – o muncă eficientă", a adăugat Mayer.
CITEȘTE ȘI Un tribunal din Germania decide că transferul datelor din site-uri de comerț prin butonul Like al Facebook încalcă legeaYahoo se confruntă cu probleme de mult timp, printre care rezultatele financiare sub așteptări și declinul acțiunilor companiei. În aceste condiții, mulți investitori doresc demiterea lui Mayer și chiar vânzarea activităților de bază ale Yahoo, reprezentate de serviciile de internet (inclusiv motorul de căutare, serviciul de e-mail și divizia de știri).
Mayer s-a opus încă de la început ideii de a vinde principalele servicii, dar presiunile acționarilor fac acest scenariu tot mai plauzibil. Potrivit informațiilor apărute în presa internațională, zeci de posibili cumpărători sunt interesați de Yahoo.
Luna trecută, Yahoo a înființat o comisie specială, formată din membri ai board-ului, care să analizeze posibilitățile strategice ale companiei, inclusive vânzarea activităților principale. Totodată, Yahoo a anunțat că va primi consultanță strategică din partea băncilor JPMorgan Chase, Goldman Sachs și PJT Partners.
Comisia analizează deocamdată vânzarea rapidă a unor active de până la 3 miliarde de dolari, a declarat recent directorul financiar al Yahoo, Ken Goldman. Activele ar urma să includă, printre altele, brevete și proprietăți.
Mayer, a anunțat la începutul lunii un plan pentru reducerea costurilor, care include concedierea a 15% dintre angajații la nivel mondial (aproximativ 1.600 posturi), precum și renunțarea la mai multe active și închiderea birourilor din Dubai, Mexic, Buenos Aires, Madrid și Milano.
În plus, Yahoo a anunțat că va renunța la mai multe reviste digitale, printre care Yahoo Auto, Yahoo Travel și Yahoo Health, ca parte a programului de restructurare.