Google rămâne motorul de căutare folosit în mod implicit pe iPhone-uri și iPad-uri, însă această “favoare” este plătit cu milioane de dolari.
Conform unor analiști de la Bernstein, Google ar plăti în prezent aproximativ 3 milioane de dolari pe an pentru ca Apple să-i folosească în mod implicit motorul de căutare.
Calculul a pornit de la un document făcut public în tribunal în urmă cu trei ani, în care scria că Google plătește 1 milion de dolari în fiecare an pentru ca Apple să folosească motorul său de căutare pe iPhone și iPad.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Plecând de la acea cifră și luând în calcul evoluția vânzărilor dispozitivelor Apple, veniturile declarate de Apple privind licențele și cheltuielile Google pentru sursele de trafic, a reieșit că Apple primește în prezent aproximativ 3 milioane de dolari de la Google pentru ca acesta să reprezinte opțiunea implicită pe iOS pentru cutările web.
Apple deține în prezent aproximativ 18% din piața de smartphone-uri, ceea ce îl face pe Google dependent într-o anumită măsură de Apple, în ceea ce privește căutările mobile.
Pentru a-și crește cota de piață, Google trebuie, de fapt, să scadă influența Apple în această zonă. Iar pentru asta, trebuie să extindă în continuare influența Android-ului.
Apple a sesizat coliziunea cu Google în urmă cu mai mulți ani și, drept urmare, a ales să elimine de pe lista aplicațiilor preinstalate pe propriile dispozitive produsele Google. Anterior, servicii precum Google Maps sau YouTube erau preinstalate pe device-urile vândute de Apple.