Google rămâne motorul de căutare folosit în mod implicit pe iPhone-uri și iPad-uri, însă această “favoare” este plătit cu milioane de dolari.
Conform unor analiști de la Bernstein, Google ar plăti în prezent aproximativ 3 milioane de dolari pe an pentru ca Apple să-i folosească în mod implicit motorul de căutare.
Calculul a pornit de la un document făcut public în tribunal în urmă cu trei ani, în care scria că Google plătește 1 milion de dolari în fiecare an pentru ca Apple să folosească motorul său de căutare pe iPhone și iPad.
Plecând de la acea cifră și luând în calcul evoluția vânzărilor dispozitivelor Apple, veniturile declarate de Apple privind licențele și cheltuielile Google pentru sursele de trafic, a reieșit că Apple primește în prezent aproximativ 3 milioane de dolari de la Google pentru ca acesta să reprezinte opțiunea implicită pe iOS pentru cutările web.
CITEȘTE ȘI Taxify, concurentul Uber, și-a înființat oficial subsidiară în România, condusă chiar de fondatorul și CEO-ul Markus VilligApple deține în prezent aproximativ 18% din piața de smartphone-uri, ceea ce îl face pe Google dependent într-o anumită măsură de Apple, în ceea ce privește căutările mobile.
Pentru a-și crește cota de piață, Google trebuie, de fapt, să scadă influența Apple în această zonă. Iar pentru asta, trebuie să extindă în continuare influența Android-ului.
Apple a sesizat coliziunea cu Google în urmă cu mai mulți ani și, drept urmare, a ales să elimine de pe lista aplicațiilor preinstalate pe propriile dispozitive produsele Google. Anterior, servicii precum Google Maps sau YouTube erau preinstalate pe device-urile vândute de Apple.