Compania estoniană Taxify OÜ, dezvoltatoarea și operatoarea aplicației de ride-sharing omonime, concurenta Uber, activă de anul trecut pe plan local, deocamdată doar în București, și-a înființat oficial o subsidiară în România, având ca obiect principal de activitate prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe.
Firma se numește Taxify.ro SRL și are ca asociat unic compania-mamă Taxify OÜ.
Administrator este Markus Villig, în vârstă de 23 de ani, unul dintre cei doi frați care au fondat Taxify în Estonia în 2013 și care este și CEO-ul companiei.
CITEȘTE ȘI Un primar din America s-a amestecat printre oamenii străzii și a dormit cu ei. Ce a descoperitTaxify.ro SRL își are sediul social în București, în ansamblul rezidențial Onix Residence de pe Splaiul Independenței. Capitalul social inițial este de 300 de lei.
Firma, înființată oficial în martie, nu este deocamdată înregistrată în scopuri de TVA pe plan local. Pe site-ul taxify.eu figurează un cod de TVA pentru tranzacții transfrontaliere intracomunitare al companiei-mamă estoniene.
Taxify a declanșat anul acesta o ofensivă de reducere a prețurilor în Capitală, unde concurează atât cu Uber, cât și cu serviciile clasice de taximetrie. Astfel, cei de la Taxify au redus succesiv tariful pe kilometru de la 1,3 la 1,1 lei, iar ulterior la 0,65 lei. Ultima reducere a fost operată începând cu 14 august și este temporară, cu durata de două săptămâni.
CITEȘTE ȘI Guvernul amână plata defalcată a TVA, după consultări cu mediul de afaceri. Ce modificări a mai pregătitUn oficial al Taxify de la București a declarat, pentru start-up.ro, că, pentru a nu afecta câștigurile șoferilor parteneri prin această ultimă ieftinire a curselor, compania le va elimina un comision și le va acorda bonusuri în compensație, pentru ca încasările nete să rămână la același nivel. "Din informațiile start-up.ro, șoferii parteneri s-au plâns de faptul că tariful face cursele să nu mai fie deloc productive, iar costul nu acoperă benzina și cheltuielile de întreținere ale mașinii", relevă sursa citată.
Potrivit site-ului companiei, pe lângă înrolările de șoferi pentru ride-sharing, Taxify caută să angajeze full-time în București și un specialist în operațiuni, care să intre în contact cu conducătorii auto care vor să lucreze prin intermediul Taxify, să-i instruiască și să-i monitorizeze, precum și să gestioneze solicitările de suport venite din partea pasagerilor și șoferilor.
În iunie, CEO-ul Markus Villig a declarat, pentru Reuters, că Taxify înregistrează venituri lunare, în întreaga lume, de ordinul a "zeci de milioane de euro". El a adăugat că, momentan, compania este încă pe pierdere, dar că, în ultimele 6 luni, a fost aproape de break-even. Villig a mai spus că Taxify are 140 de angajați în întreaga lume, din care o treime în Estonia, și 2,5 milioane de pasageri activi.
Prin comparație, rivalul Uber a avut încasări de 20 miliarde dolari anul trecut și dispune de un efectiv de personal la nivel mondial de 12.000 de persoane.
CITEȘTE ȘI O nouă achiziție militară majoră, după Patriot: Departamentul de Stat al SUA a aprobat vânzarea către România a unui sistem de rachete de artilerie de peste un miliard de euroMai recent, la finalul lunii iulie, Didi Chuxing, corespondentul Uber din China, a încheiat un parteneriat cu Taxify pentru extinderea serviciilor de ridesharing în Europa și Africa. Compania chineză va investi în Taxify și va colabora cu rivalul european al Uber în cele 25 de piețe în care acesta din urmă este prezent, inclusiv în România.
Didi Chuxing nu a prezentat detalii cu privire la planurile de investiții în compania estoniană, însă a precizat că parteneriatul va contribui la conectarea serviciilor de transport oferite prin smartphone în Asia, Europa și Africa.
Compania a preluat, în urmă cu un an, operațiunile Uber din China, punând capăt unei rivalități costisoare pentru ambii jucători. Didi s-a extins agresiv și pe piețele din afara Chinei, încheiind parteneriate cu mai mulți concurenți ai Uber, precum Lyft (SUA) și Ola (India).
În aprilie, compania a atras o finanțare de 5,5 miliarde dolari de la investitori. Operațiunea a evaluat Didi la circa 50 miliarde dolari, compania fiind propulsată pe locul al doilea în topul celor mai valoroase startup-uri din lume, după Uber. Printre acționarii Didi se numără giganții din domeniul internetului Alibaba, Tencent și Baidu, dar și Uber, care deține o participație de 20% la subsidiara Didi China.