Orice manual de business spune că, indiferent de obiectul de activitate, firmele sunt „condamnate” să utilizeze Word Wide Web-ul pentru a-și promova produsele și serviciile.
Ca întreprinzător sau manager al unei firme nu poți ignora numărul celor care au acces la internet în prezent, fie la nivel mondial - de ordinul miliardelor, fie la nivel național - mai mult de jumătate din populația României, dacă vrei să își dezvolți afacerea.
Motivul este simplu - o bună parte din ceea ce se numește afaceri nu este altceva decât stabilirea contactului cu alți oameni, clienți sau parteneri.
Iar una dintre cele mai bune soluții în acest sens este fibra optică, complet imună la mulți factori de mediu care afectează adesea cablurile de cupru, cum ar fi fenomenele meteorologice.
Internetul prin fibră optică, de o calitate cum este, de exemplu, cea asigurată de Vodafone România, îi permite utilizatorului să trimită date pe distanțe mult mai mari, fără să compromită viteza de transfer a acestora.
Un exemplu de dezvoltare substanțială a afacerii cu ajutorul instrumentelor Vodafone este Lagardère Travel Retail, cu peste 4.100 de magazine.
Flavius Anton - IT Manager | Lagardère Travel Retail România
De ce ați apelat la serviciile Vodafone România?
Retailul este un business foarte dinamic și din acest motiv, pentru noi, agilitatea este esențială. Serviciul de internet fix prin fibră optică oferit de Vodafone ajută echipa Lagardère Travel Retail din România să lucreze eficient și să facă economie de timp și de costuri prin automatizarea activităților, respectiv prin interconectarea departamentelor de la sediul central din București și a celor peste 245 de puncte de vânzare din toată țara.
Acest lucru este posibil datorită conexiunii rapide, sigure, cu o disponibilitate mare, atât pentru download cât și pentru upload, cu o viteză de transfer constantă, cu o zonă de acoperire extinsă, chiar și în zone care sunt deficitare din punct de vedere al infrastructurii sau mai greu accesibile.
Astfel, comunicarea se realizează în timp real și nu mai este condiționată de aria geografică, ceea ce ne oferă posibilitatea să fim agili în administrarea celor două linii de afaceri pe care le operăm în România, precum și un cadru optim pentru excelență operațională.
Alte considerente pentru care am apelat la serviciile Vodafone România sunt reprezentate de condițiile contractuale care ne oferă un management eficient al costurilor și predictibilitate pentru bugetele noastre, prețurile avantajoase pentru soluții bazate pe tehnologie de ultimă oră comparativ cu alți furnizori de servicii, un Service Level Agreement personalizat în funcție de specificul operațiunilor Lagardère Travel Retail, cât și posibilitatea extinderii gamei de servicii. Un alt avantaj este faptul că multe dintre galeriile comerciale și mall-urile în care suntem prezenți colaborează cu Vodafone și au deja infrastructura implementată, ceea ce facilitează pentru noi activarea rapidă a serviciilor.
Ce efecte a avut utilizarea acestui serviciu asupra activității companiei?
Serviciile de internet fix prin fibră optică și de comunicații IP VPN furnizate de către partenerul nostru - Vodafone România - reprezintă pentru noi soluția ideală de comunicații integrate deoarece, în prezent, operăm în România o rețea de peste 245 de magazine situate în zeci de orașe și pe canale multiple (de ex. malluri, galerii comerciale, centre de afaceri, stații de metrou, gări, aeroporturi).
În acest context, pentru noi, este esențial să avem acces permanent, rapid și criptat la datele de pe serverele noastre sau de pe alte calculatoare accesibile prin Internet.
Prin utilizarea soluției de comunicații IP VPN Vodafone pentru servicii de voce sau date și acces la internet putem accesa în timp real stocurile de marfă, putem emite rapid comenzi către sute de furnizori de produse și putem gestiona eficient activitățile de gestiune a stocurilor și de livrări zilnice din centrul logistic către rețeaua noastră cu acoperire națională. Funcționalitatea acestor procese este necesară pentru a asigura permanent o bună aprovizionare a magazinelor Lagardère Travel Retail care deservesc, în fiecare lună, peste două milioane și jumătate de clienți.
În plus, în magazinele Inmedio, pe lângă oferta de produse News & Convenience, le oferim clienților noștri și servicii de loterie, încărcare electronică și bilete pentru concerte. Din acest motiv, pentru noi este foarte important să ne putem conecta oricând la platformele partenerilor noștri pentru a putea opera în timp real toate tipurile de tranzacții aferente serviciilor oferite în cele peste 175 de magazine Inmedio din România.
Alte beneficii: acoperirea națională, interconectarea sistemelor și disponibilitatea acestora ne ajută să oferim și un serviciu rapid și eficient pentru clienții noștri; un alt avantaj al serviciilor de comunicații IP VPN Vodafone îl reprezintă faptul că oferă oportunități de extindere a capacității traficului de date, o caracteristică vitală pentru noi, având în vedere ritmul accelerat al expansiunii Lagardère Travel Retail în România.
Și grupul austriac Julius Meinl, unul dintre cei mai importanți jucători din lume de pe piața cafelei și a ciocolatei, a apelat la serviciile Vodafone România, dezvoltându-și substanțial afacerea inclusiv cu ajutorul soluțiilor de internet rapid și sigur.
De ce ați apelat la serviciile Vodafone România?
Parteneriatul cu Vodafone are un istoric de mulți ani și putem spune că, pe de o parte, au răspuns rapid la solicitările și nevoile noastre cu soluții potrivite, iar pe de altă parte au acționat pro-activ venind cu propuneri de îmbunătățire a serviciilor contractate cu ei. Ca atare, serviciile de internet prin fibra optică și-au făcut intrarea în cadrul serviciilor de care beneficiem pe un curs normal al parteneriatului nostru.
Ce efecte a avut utilizarea acestui serviciu asupra activității?
Efectele pozitive sunt însemnate.
Pentru a reuși gestionarea unui management al stocurilor eficient (cu mii de intrări și de ieșiri zilnice), am putut apela la soluții IT de tipul SAP care reușesc să compileze extrem de multe operațiuni fără greșeli și fără a necesita un timp îndelungat de răspuns. Pentru a rula însă această soluție pe rețeaua internă, una dintre cerințele de bază a fost internetul de mare viteză.
De asemenea, având 2 birouri principale în țară și dată fiind nevoia de comunicare intensă pentru meetingurile importante, am optat pentru un sistem performant de video-conferință. Astfel, datorită internetului de mare viteză, cu lățime de bandă garantată, putem comunica mult mai ușor.
Angajații pot accesa fișiere de pe serverul de date central, fie că vorbim despre colegii din București sau din Timișoara. Soluția construită împreună cu partenerul Vodafone a fost de a implementa un server central care poate fi accesat din orice locație astfel încât toată lumea să poată avea acces la datele necesare.
Care erau problemele cu care se confrunta compania înainte de utilizarea serviciului Internet fix prin fibră optică de la Vodafone?
Pe scurt: accesabilitatea datelor complexe în timp real, viteza de accesare și securitatea lor.
Ați recomanda unei alte firme sau unui partener de afaceri să utilizeze acest serviciu furnizat de Vodafone România?
Cu siguranță. Efectele benefice asupra afacerii aduse de implementarea unor soluții de genul celor menționate nu pot decât să îi recomande.
O altă mare companie care a apelat la Vodafone pentru a-și dezvolta afacerea este lanțul românesc de bijuterii Teilor, cu afaceri de aproape 50 de milioane de lei.
De ce ați apelat la serviciile Vodafone România?
Este foarte important să fim mereu acolo pentru cei care ne contactează și să le arătăm că relația Teilor - client nu se încheie în momentul finalizării unei achiziții – ci că acest pas este doar un început. Oamenii trebuie să ne cunoască, să știe ce tipuri de produse le putem oferi, ce servicii și la ce se pot aștepta înainte de a păși într-o locație Teilor.
Mai mult, rețeaua Teilor va cuprinde în curând peste 30 de locații, răspândite pe întreg teritoriul țării. Este esențial pentru noi să menținem un grad eficient de comunicare între punctele Teilor. La Vodafone am găsit soluții simple, rapide, care au putut fi personalizate în funcție de nevoile noastre. Un factor important în alegerea serviciilor Vodafone România a fost libertatea de a comunica cu partenerii noștri, indiferent de locația în care ne aflăm.
Ce efecte a avut utilizarea acestui serviciu asupra activității companiei?
Alegerea serviciilor Vodafone s-a dovedit deja a fi una avantajoasă pentru compania noastră. Posibilitatea de personalizare a pachetelor de servicii, conexiunea perfectă indiferent de locație și promptitudinea cu care se răspunde solicitărilor noastre atunci când este nevoie și unde este nevoie – au transformat Vodafone în prima noastră opțiune în ceea ce privește serviciile de telefonie și internet.
Care erau problemele cu care se confrunta compania înainte de utilizarea serviciului Internet fix prin fibră optică de la Vodafone?
Problemele legate de viteză au dispărut în momentul în care am accesat serviciile prin fibră optică de la Vodafone. Obiectivul nostru, atât online cât și offline, este să transformăm Teilor în alegerea firească a celor care își doresc să achiziționeze bijuterii autentice, încrustate cu pietre prețioase naturale. Din acest motiv, alegem de fiecare dată parteneri performanți, care să ne poată oferi cele mai bune soluții și servicii optimizate în mod curent.
Ați recomanda unei alte firme sau unui partener de afaceri să utilizeze acest serviciu furnizat de Vodafone?
Cu siguranță.