Un studiu recent relevă în ce măsură și care sunt țările care se pregătesc cel mai bine pentru schimbările majore pe care inteligența artificială le va aduce. Perspectivele concrete vor fi însă anunțate și detaliate la WeLoveDigital.forum, unde vor veni experți, factori de decizie guvernamentală și cei mai puternici jucători în domeniu.
Conferința va fi organizată pe parcursul a două zile, pe 21-22 mai, la hotel Intercontinental din București, urmând să fie prezentate inclusiv soluții pentru firmele care, din 25 mai, trebuie să aplice noile reguli GDPR.
Detalii pot fi aflate AICI.
Studiul prezentat de ABB și The Economist încearcă să analizeze progresele și pregătirile pe care țările le întreprind pentru a face față impactului pe care avansul rapid și implacabil al inteligenței artificiale îl va avea asupra locurilor de muncă și economiei în general.
Coreea de Sud, Germania, Singapore, Japonia și Canada sunt țările care ocupă, în această ordine, primele locuri într-un clasament compus în cea mai mare parte din țări care fac parte din G20.
În ceea ce privește strict inovația, fără să reprezinte o surpriză, țara care face cele mai mari progrese este Japonia. Aceasta este urmată de Coreea de Sud, Germania și Franța. Coreea de Sud investește cel mai mult în acest domeniu: 4,33% din PIB.
Estonia este surpriza de pe locul doi într-un clasament privind educația legată de inteligența artificială, clasament condus tot de Coreea de Sud. În Franța, 19% din adulții cu vârste cuprinse între 25 și 64 de ani participă la cursuri de educare axate pe această materie.
China este țara care folosește cei mai mulți roboți industriali. Un studiu publicat în 2016 de Federația Internațională de Robotică arată că China avea deja 87.000 de roboți utilizați în diverse industrii. Aceasta este urmată de Coreea de Sud, cu 41.400 de roboți și Japonia cu 38.600 de roboți.
Autorii studiului subliniază că nimeni nu cunoaște în acest moment implicațiile complete ale inteligenței artificiale asupra societății, dar este clar că țările au nevoie să opereze schimbări majore în ceea ce privește pregătirea forței de muncă și să se concentreze pe educarea populației în acest sens.