Producătorul antivirusului cu același nume, Avast, a folosit o subsidiară pentru a vinde altor companii datele colectate de la utilizatorii produselor sale.
O investigație comună realizată de Motherboard și PCMag a scos la iveală faptul că Avast a trimis datele colectate de la utilizatorii săi unei subsidiare numite Jumpshot, care, la rândul ei, a vândut aceste date către alte companii.
Lista clienților este lungă și include nume precum Microsoft, Google, Pepsi, Expedia, Intuit, Keurig, Condé Nast, Sephora și Loreal.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Datele vândute includ istoricul navigării utilizatorilor, de la căutări pe Google și activitatea din Google Maps, până la site-urile pentru adulți vizitate.
În teorie, informațiile vândute nu sunt legate de un anumit nume, însă experții sunt de părere că identificarea unui anumit utilizator pe baza acestora nu ar trebui să fie foarte dificilă.
Avast ar fi obținut astfel milioane de dolari, doar prin vânzarea datelor utilizatorilor săi.
Conform unor documente pe care se bazează investigația, o singură companie de marketing, numită Omnicom Media Group, a plătit anul trecut peste 2 milioane de dolari pentru un set de date care arată unde dau click utilizatorii pe site-urile pe care le vizitează.
Colectarea datelor este menționată în regulamentul produselor Avast, însă, cum majoritatea utilizatorilor nu citesc acest regulament când instalează o aplicație, aceștia nu aveau habar că datele lor sunt colectate și vândute.
Avast nu este la prima abatere de acest fel. În urmă cu puțin timp, Mozilla a eliminat două din extensiile pentru Firefox dezvoltate de Avant, după ce s-a constatat că acestea colectează o cantitatea foarte mare de date.