Autoritatea germană antimonopol a anunțat că a început să investigheze practicile de utilizare a datelor personale și produse ale companiei multinaționale americane Google, în baza noilor competențe care i-au fost acordate, relatează agenția EFE.
Autoritatea a constatat existența "unei extraordinare puteri a Google pe piață" și din acest motiv va merge înainte într-un proces care poate conduce la interzicerea practicilor care atentează la libera concurență, scrie Agerpres.
"Deja am început să ne ocupăm de procesarea datelor personale de către Google, precum și de produsul Google News Showcase", a afirmat președintele autorității antimonopol, Andreas Mund.
"În paralel vom urmări atent acțiunile contra Amazon, Apple și Meta, proprietarul Facebook", a adăugat el.
Biroul antimonopol a fost consolidat la începutul lui 2021 printr-o lege care îi permite să determine cu mai mare ușurință o poziție dominantă pe piață a unei companii și apoi să intervină pentru a evita practici care să afecteze concurența.
Mund spusese anterior că aceasta va permite autorității să acționeze împotriva practicilor care atentează la libera concurență ale marilor consorții digitale.
În Germania, Google deține o cotă de piață de 80% în ceea ce privește motoarele de căutare pe internet. În plus, are o poziție dominantă în sectorul publicității legate de căutarea pe internet și în alte servicii.
Google are, de asemenea, o mare influență în accesul altor companii la utilizatorii săi și clienții săi de publicitate, conform autorității antimonopol, astfel că poate impune anumite reguli și condiții. Aceasta permite să se considere că serviciile Google au caracterul propriu unei infrastructuri.