Aproximativ 256 de milioane de dolari au fost cheltuite pe Facebook în șase luni, în Statele Unite, a anunțat rețeaua de socializare, precizând că "Make America Great Again" - un comitet pro-Trump este al doilea cel mai mare cumpărător de publicitate, în valoare de 3,1 milioane de dolari, relatează AFP.
Cele 256 de milioane de dolari au plătit aproape 1,7 milioane de anunțuri menite să susțină un candidat într-un scrutin, o măsură supusă la vot sau abordând ”o problematică de importanță națională”, a dezvăluit Facebook.
Grupul a publicat primul raport pe acest subiect, care a devenit foarte polemic după dezvăluirea unor manipulări politice ale alegerilor operate pe rețele de socializare, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Facebook a promis să pună la dispoziția publicului un instrument (https://www.facebook.com/ads/archive/report) care permite accesarea arhivelor diverselor anunțuri publicitare cu caracter politic, în Statele Unite, pe platforma sa și pe Instagarm. Instrumentul urmează să fie actualizat săptămânal.
Potrivit grupului, cele mai mari cheltuieli (5,4 milioane de dolari pentru 6.024 de anunțuri publicitare) provin de la un comitet de susținere - "Beto for Texas" - al unui parlamentar democrat, Beto O'Rourke, care-l înfruntă pe republicanul Ted Cruz în Texas, în alegerile de la 6 noiembrie.
Pe a doua poziție se află comitetul de susținere a lui Trump "Make America Great Again", care a cheltuit 3,1 milioane de dolari în contul a 50.148 de mesaje.
Cu titlul de comparație, Facebook a obținut, numai în al doilea trimestru, 13 miliarde de dolari din publicitate în întreaga lume.
Această arhivă este una dintre numeroasele inițiative lansate de Facebook după dezvăluirea unor campanii de manipulare politică orchestrate din străinătate în alegerile prezidențiale americane din 2016.
Arătată cu degetul de serviciile americane de informații, Moscova a negat întotdeauna că se află în spatele acestor campanii.
Facebook a promis să fie mai atent la identitatea celor care dau anunțuri publicitare și să supravegheze mai bine încercări de manipulare, atât cu ajutorul unor sisteme de inteligență artificială (AI), cât și prin dublarea - la 20.000 de persoane - a numărului angajaților însărcinați cu securitatea.
Rețeaua de socializare tocmai a lansat și o ”sală de criză” - "War Room" - la sediul său, unde o echipă este integral consacrată detectării unor semensuspecte vizând scrutine majore.
Rețelele de socializare îi intersează mai ales pe cei care fac anunțuri publicitare politice, care pot, cu ajutorul datelor personale recoltate prin aceste grupuri, să-și țintească mai fin mesajele, prin afinități politice sau după locul geografic, de exemplu.