Trei din patru cumpărători online nu primesc în mod regulat recomandările de produse care îi interesează, brandurile nereușind să valorifice volumul impresionant de date generate de activitatea online a consumatorilor.
Studiul realizat de SAP, la care au participat peste 20.000 de persoane din 24 de țări, a vizat măsurarea atitudinilor consumatorilor față de experiențele de cumpărături online. La întrebarea „cât de des recomandările sugerate sunt de interes pentru tine”, doar 25% dintre participanți au răspuns fie "aproape tot timpul", fie "jumătate din timp". Trei sferturi dintre respondenți au bifat căsuțele “aproape niciodată” sau ”niciodată”.
"Oferirea de experiențe personalizate de cumpărături online este acum mai accesibilă pentru branduri decât oricând. Cu toate acestea, există un decalaj considerabil între ceea ce își doresc consumatorii să vadă în timp ce vizitează un magazin online și ce recomandări primesc din partea companiilor. Brandurile pierd adesea oportunități generate de integrarea datelor de comportament ale consumatorilor cu lanțul de aprovizionare. Având o vizibilitate de 360 de grade asupra clientului, companiile pot oferi recomandări semnificative și experiențe de cumpărături unice, ceva ce organizațiile ar trebui să aibă în vedere la intrarea în sezonul de cumpărături de vacanță", a declarat Alexandru Jijian, Customer Experience Solution Engineering, SAP CEE.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Conform studiului, mai mult de jumătate (52%) dintre respondenți au declarat că sunt dispuși să renunțe la achiziție dacă costurile de transport sunt prea mari. La celălalt capăt al spectrului, 55% au declarat că sunt mult mai dispuși să-și finalizeze cumpărăturile online dacă primesc un discount sau o ofertă de promovare a produselor.
"Pintre cele mai urgente schimbări pe care retailerii locali ar trebui să le facă pentru a îmbunătăți relația cu clienții lor sunt: să permită utilizatorilor să comande când vor, de unde vor și să primească produsele sau serviciile în ce condiții vor, să fie proactivi prin campanii, targetând micro-segmente bazate pe interese, să se concentreze pe relația de încredere dintre consumator și retailer, aceast este zona în care ar trebui să se investească cel mai mult”, este de părere Alexandru Jijian.