În contextul economic actual, creșterea numărului de smartphone-uri recondiționate cumpărate de oameni este firească, iar Apple pare, din nou, să știe cel mai bine să profite și de această schimbare.
49% dintre smartphone-urile recondiționate vândute anul trecut au fost iPhone-uri, arată o analiză a acestei piețe realizată și publicată de Counterpoint. Apple a reușit să-și crească cota pe această piață anul trecut cu 16% față de 2021.
Samsung, principalul rival, și-a văzut cota piață scăzând ușor, de la 28% în 2021, la 26% în 2022. În același timp, analiza arată că un mic procent dintre utilizatorii smartphone-urilor cu Android au preferat iPhone-uri.
CITEȘTE ȘI Apple lucrează la o aplicație de tip jurnalPiața smartphone-urilor recondiționate a crescut anul trecut la nivel global cu 5% față de 2021. Creșterea ar fi fost mult mai mare, spun analiștii, dacă, din cauza politicilor COVID, nu ar fi înregistrat o scădere de 17% în China.
Scăderea din China a ajutat India să devină cea mai mare parte pentru aceste produse. Piața din India, acolo unde Apple este un brand cu „o mare aspirație” (iPhone-urile sunt dorite, dar mulți nu și le permit), a crescut anul trecut cu 19%.
Piața smartphone-urilor recondiționate este de mult timp unul din focusurile Apple, iar vânzarea acestora este ajutată de faptul că iOS beneficiază de update-uri pe mai mulți ani decât Android.
Analiștii susțin că o mare parte dintre clienții acestei piețe au preferat să cumpere flagship-uri, ceea ce a dus la o creștere a prețului mediu de vânzare al smartphone-urilor recondiționate.
Oamenii sunt împinși spre modelele recondiționate de prețurile tot mai mari ale smartphone-urilor noi, nu doar ale iPhone-urilor, iar factorii macroeconomici actuali favorizează această piață, se arată în analiză.